اخبار

باهاما 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های صرافی FTX را توقیف کرده است

باهاما 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های صرافی FTX را توقیف کرده است, لپ تاپ استوک

[ad_1]

براساس بیانیه رسمی کمیسیون اوراق بهادار باهاما (BSC)، این سازمان از ماه گذشته میلادی سپرده‌هایی به ارزش بیش از 3.5 میلیارد دلار از صرافی ورشکسته FTX را در دست دارد.

مدت کوتاهی پس از اعلام ورشکستگی FT‌X، حدود 372 میلیون دلار توکن توسط یک عامل ناشناس که انتظار می‌رود یک هکر خارجی باشد، از صرافی به سرقت رفت. با توجه به گزارش‌هایی که درباره حمله سایبری به FT‌X و سرقت احتمالی کیف پول‌های تحت کنترل کارمندان سابق FTX وجود دارد، کمیسیون در بیانیه رسانه‌ای خود گفته است:

«تشخیص می‌دهیم که خطر قابل‌توجهی درباره ناپدیدشدن قریب‌الوقوع دارایی‌های دیجیتال تحت کنترل FTX به ضرر مشتریان و طلبکاران آن وجود دارد.»

قطع دسترسی بنیانگذاران FTX

در ادامه بیانیه توضیح داده شده که این دارایی‌ها تا زمانی که دادگاه عالی باهاما دستور بازگشت آنها به مالکان را صادر نکرده است، در دسترس کمیسیون اوراق بهادار خواهد بود. همچنین در بیانیه آمده است که «سم بنکمن-فرید» و «گری وانگ»، بنیانگذاران FTC دیگر به 3.5 میلیارد دلار توکن منتقل‌شده، دسترسی ندارند.

سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX هفته گذشته با استرداد خود به ایالات متحده موافقت کرد. پس از آن به آمریکا بازگشت اما با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد. چند روز پیش شکایت دیگری با اتهام مخفی‌کردن 8 میلیارد دلار بدهی از طریق حساب ناشناس علیه مدیرعامل FTX ثبت شد.

مدیرعامل سابق FTX در دادگاه خود، با 8 اتهام جنایی روبه‌رو می‌شود و البته پرونده‌های مدنی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) هم در انتظار بنکمن هستند. گفته می‌شود که در صورت گناهکار شناخته‌شدن، بنکمن-فرید ممکن است به 115 سال حبس محکوم شود.

بیشتر بدانید :   نگران نباشید؛ هوش مصنوعی محدودیت‌های زیادی دارد

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.