اخبار

این سگ رباتیک می‌تواند تقریباً روی هر سطحی راه برود + ویدیو

این سگ رباتیک می‌تواند تقریباً روی هر سطحی راه برود + ویدیو

[ad_1]

محققان دانشکده علوم کامپیوتر «دانشگاه کارنگی ملون» و «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی» یک سیستم رباتیک ارزان قیمت و نسبتاً کوچک طراحی کرده‌اند که می‌تواند تقریباً از پله‌هایی با ارتفاع خودش بالا و پایین برود. همچنین این سگ رباتیک می‌تواند از زمین‌های صخره‌ای، لغزنده، ناهموار و شیب‌دار عبور کند و حتی در تاریکی از میان سنگ‌ها و شکاف‌ها عبور کند.

«دیپاک پاتاک»، استادیار مؤسسه رباتیک دانشگاه کارنگی ملون می‌گوید:

«توانمندسازی ربات‌های کوچک برای بالا‌رفتن از پله‌ها و مدیریت محیط‌های مختلف برای توسعه روبات‌هایی که در خانه‌های مردم و همچنین عملیات جستجو و نجات مفید خواهند بود، بسیار مهم است. این سیستم یک ربات قوی و سازگار ایجاد می‌کند که می‌تواند بسیاری از کارهای روزمره را انجام دهد.»

ویژگی‌های سگ رباتیک

محققان این سیستم رباتیک را با 4000 کلون از آن در یک شبیه‌ساز آموزش دادند که در آن پیاده‌روی و بالا‌رفتن از سطوح چالش‌برانگیز تمرین شده است. سرعت شبیه‌ساز به ربات اجازه می‌دهد تا در یک روز به اندازه شش سال تجربه کسب کند. این شبیه‌ساز همچنین می‌تواند مهارت‌های حرکتی را که در طول آموزش آموخته است، در یک شبکه عصبی ذخیره کند که محققان می‌توانند آن را روی یک ربات واقعی کپی کنند.

سیستم جدید مراحل نقشه‌برداری و برنامه‌ریزی از طریق دوربین‌ها را که در روش‌های سنتی ساخت ربات استفاده می‌شود، کنار می‌گذارد و مستقیماً ورودی‌های مربوط به دید را به سمت کنترل ربات هدایت می‌کند. در‌واقع نحوه حرکت ربات براساس چیزی که می‌بیند، تعیین می‌شود. این تکنیک به ربات اجازه می‌دهد تا به سرعت نسبت به سطوح پیش‌روی خود واکنش نشان دهد و به‌طور مؤثر در آنها حرکت کند.

بیشتر بدانید :   با ChatGPT آشنا شوید؛ چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی که شاید جایگزین انسان شود

«آنانی آگاروال» یکی از محققان در پستی مربوط به این ربات می‌گوید:

«این سیستم از دید و بازخورد بدن به‌طور مستقیم به‌عنوان ورودی برای خروجی دستورات به موتورهای ربات استفاده می‌کند. این تکنیک به سیستم اجازه می‌دهد تا در دنیای واقعی بسیار مستحکم باشد. اگر روی پله‌ها لیز بخورد، می‌تواند خودش را بازیابی کند. می‌تواند به محیط‌های ناشناخته برود و با آنها سازگار شود.»

علاوه بر توانایی بالا‌رفتن از پله‌هایی در ارتفاع خود، این سیستم همچنین می‌تواند در تاریکی نیز کار کند؛ اگرچه عملکرد سیستم بینایی آن همچنان به بهبود نیاز دارد.

بهترین لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله بدون قید و شرط با بازرگانی سیپک

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.