اخبار

اینستاگرام در حوادث اخیر با دشمن همکاری کرد

اینستاگرام در حوادث اخیر با دشمن همکاری کرد, لپ تاپ استوک

[ad_1]

رشیدی کوچی که از مخالفان سرسخت طرح صیانت بود به نوعی از فیلتر اخیر اینستاگرام حمایت کرد. او با بیان اینکه این پلتفرم در حوادث اخیر با دشمنان همکاری کرده گفت اینستاگرام حتی پروتکل‌های خود را در ایران زیر پا گذاشت.

اولتیماتوم اخیر شورای عالی فضای مجازی به متا و فرصت 10 روزه برای معرفی نماینده در ایران، احتمال فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس‌اپ را قوت بخشیده است. درخواستی که پیش از این به صورت جدی در طرح صیانت پیگیری می‌شد.

«جلال رشیدی کوچی»، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با انتخاب در پاسخ به این سؤال که این نامه آیا مقدمه‌ای برای فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس‌اپ است، گفت:

«من این نامه را نخوانده‌ام و الان از شما می‌شنوم. نمی‌دانم در متن چه بوده؛ آیا قید شده است که اگر نماینده‌ای نداشته باشند شبکه‌های اجتماعی باز می‌ماند یا بسته. آنچه مشخص است، این است که با توجه به گفته مسئولان مربوطه، شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی فیلترینگ این دو شبکه مربوط به ناآرامی‌های اخیر بوده است.»

او که از مخالفین سرسخت طرح صیانت بود و به این واسطه در میان کاربران توییتر و اینستاگرام شناخته شد، از رفتار اخیر اینستاگرام انتقاد و خاطر نشان کرد: «ناگفته نماند که اینستاگرام در این زمینه کمال همکاری را با دشمنان کشور داشت. حتی شاهد بودیم که صفحاتی که بیشترین تحریک و تشویق به خشونت را می‌کردند، مانع فعالیت‌شان نشد. در واقع اگر ما داریم از موازینی دفاع می‌کنیم باید همه جانبه آن را ببنیم. این در حالی است که ما می‌بینم اینستاگرام در ترکیه بلافاصله بعد از عملیات تروریستی، تقریبا همکاری کاملی را با مسئولان این کشور داشت.»

بیشتر بدانید :   استفاده از نسخه مخصوص اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی S23 تأیید شد

رشیدی معتقد است اینستاگرام حتی پروتکل‌هایی که خود درمورد خشونت تدوین کرده بود را در این مدت زیر پا گذاشته است: «وقتی در فضای کشور ما قرار گرفتند، با این هدف که در ایران دارد براندازی می‌شود، این قوانین را زیرپا گذاشتند.»

او با ابراز تأسف از اینکه به دلیل عدم برنامه‌ریزی، خیلی از افراد در همین شبکه فعالیت اقتصادی دارند، اظهار داشت اگر قرار است اقدامی انجام شود باید این مهم را مدنظر داشت که عده‌ای از طریق این فضا درآمد کسب می‌کنند: «در عین حال که نگاه ما به امنیت ملی باید کامل و دقیق باشد، باید در حوزه اقتصادی هم توجه داشته باشیم.»

[ad_2]
خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله و شرایط استثنایی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.