اخبار

ایلان ماسک در توییتر از مدیران اسپیس ایکس و تسلا کمک می‌گیرد

[ad_1]

ایلان ماسک اخیراً در یک قرارداد 44 میلیارد دلاری توییتر را خرید و خودش را به‌عنوان مدیرعامل آن منصوب کرد. براساس سوابق داخلی به‌دست آمده توسط CNBC و مکالمات با کارمندان این شرکت، اکنون گفته شده که از آن زمان تاکنون، او از مدیران و مهندسان بلندپایه سایر شرکت‌های خود از جمله اسپیس ایکس، تسلا و بورینگ کمپانی برای کمک به این شبکه اجتماعی دعوت کرده است.

طبق گزارش CNBC، ماسک همچنین به شرکای شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در خرید توییتر مشارکت داشته‌اند، امکان دسترسی به کار در آن را فراهم کرده است.

دعوت ایلان ماسک از کارمندان شرکت‌های دیگرش برای کار در توییتر

سوابق به‌دست آمده توسط این نشریه نشان می‌دهد که بیش از 50 کارمند تسلا که اکثراً مهندسان نرم‌افزار سیستم Autopilot آن بوده‌اند، بلافاصله پس از مدیرعامل شدن ماسک، مجوز کار در توییتر را گرفته‌اند. از جمله این افراد می‌توان به «سیلویو بیروگادا»، مدیر مهندسی نرم‌افزار و «راجاسکار جگاناتان»، مدیر مهندسی زیرساخت و امنیت اطلاعات تسلا اشاره کرد.

همچنین یکی از کارمندان تسلا به CNBC گفته است که اگر مهندسان تسلا ساعات بیشتری را در سایر شرکت‌های ایلان ماسک کار کنند، از آن‌ها تجلیل می‌شود.

در همین حال، سهامداران نگران این موضوع هستند که تعهدات مالی ماسک، برنامه تقسیم‌شده و تصمیمات بحث‌برانگیز او در توییتر، روی شرکت خودروسازی وی تأثیر بگذارد. از زمان تصاحب توییتر در 27 اکتبر، ارزش سهام تسلا حدود 25 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر کارمندان تسلا، ماسک همچنین برای کمک به توییتر، از میان مدیران و کارمندان اسپیس ایکس افرادی را استخدام کرده است.

بیشتر بدانید :   ایلان ماسک نادیده‌گرفتن شورای توییتر را تقصیر گروه‌های کنشگرا انداخت

از جمله کارمندان اسپیس ایکس که به توییتر راه پیدا کرده‌اند، می‌توان به «برایان بیلد»، مدیر منابع انسانی و «برت جانسن»، مدیر مالی و رئیس اکتساب‌های استراتژیک آن اشاره کرد. همچنین حداقل سه نفر از مدیران ارشد شرکت احداث تونل زیرزمینی او یعنی The Boring Company از اوایل دسامبر مجاز به کار برای ماسک در توییتر شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که ایلان ماسک به‌دلیل تعدیل نیروی گسترده کارمندان توییتر با شکایت‌های متعددی مواجه شده است. اخیراً دو کارمند سابق این شبکه اجتماعی ادعا کرده بودند که ثروتمندترین فرد جهان در جریان این تعدیل نیرو، بیشتر کارمندان زن را اخراج کرده و به‌دلیل تبعیض جنسیتی از او شکایت کرده‌اند.

[ad_2]
خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله و شرایط استثنایی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.