اخبار

انتظار فروش کمتر در فصل اول 2023

انتظار فروش کمتر در فصل اول 2023, لپ تاپ استوک

[ad_1]

شرکت صنایع نیم‌رسانای تایوان (TSMC) فروشی ضعیف‌تر از برآورد تحلیلگران را پیش‌بینی کرد و گفت که با آماده شدن صنعت تراشه برای رکود بالقوه و کنترل‌های تجاری سخت‌تر ایالات متحده، هزینه‌های خود را کاهش خواهد داد.

طبق گزارش بلومبرگ، TSMC اعلام کرد که فروش سه ماهه اول سال جدید آن 16.7 تا 17.5 میلیارد دلار خواهد بود. تحلیلگران به‌طور متوسط فروش 17.9 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بودند. غول تراشه‌سازی همچنین گفت که هزینه‌های سرمایه‌ای آن در سال جاری قرار است از 36.3 میلیارد دلار در سال 2022 به 32 تا 36 میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

بنابراین TSMC در سه ماهه اول سال جدید، می‌تواند از چهار سال گذشته، اولین کاهش درآمد خود را تجربه کند که این موضوع، عمق رکود جهانی تقاضای فناوری را نشان می‌دهد.

این شرکت روی فناوری و مزایای گستردگی خود شرط بندی می‌کند تا بتواند بدترین رکود را پشت سر بگذارد. در حال حاضر، ایالات متحده کنترل‌های تجارت چیپ را تشدید کرده است، در حالی که افزایش نرخ بهره، افزایش تورم و نگرانی از رکود بالقوه جهانی باعث شده تا مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را محدود کنند.

کاهش انتظارات بازار از TSMC

با وجود تمام این شرایط، برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های وال استریت نسبت به TSMC رفتار محتاطانه‌ای را پیش گرفتند. هفته گذشته، گلدمن ساکس و یوبی‌اس (UBS AG) گفتند که انتظار دارند میزان فروش آن در سال 2023 تغییر چندانی نداشته باشد و UBS قیمت هدف خود برای سهام آن را کاهش داد. همچنین براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ، تحلیلگران میانگین هدف خود را در 10 ماه گذشته 39 درصد کاهش داده‌اند تا به کمترین میزان خود در سال اخیر برسد.

بیشتر بدانید :   متا احتمالا از این هفته شروع به تعدیل نیروی گسترده می‌کند

علاوه بر این، TSMC برای تنوع بخشیدن به توزیع جغرافیایی تولید تراشه‌های پیشرفته خود تحت فشار است و با دولت‌هایی مانند ایالات متحده و ژاپن برای ایجاد یک گستره بین‌المللی‌تر همکاری می‌کند. سیاست‌گذاران و مشتریان جهانی آن نیز نسبت به اتکای TSMC به تایوان، جزیره‌ای که چین آن را تهدید به حمله کرده، نگران هستند و این شرکت را تحت فشار قرار داده‌اند تا بخشی از تولید خود را به خارج از کشور منتقل کند.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.