اخبار

انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم

انتظاراتی که از سامسونگ در سال 2023 داریم, لپ تاپ استوک

[ad_1]

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ موفقیت‌های خوبی کسب کرد و در حال آماده‌شدن برای ارائه محصولاتش در سال ۲۰۲۳ است، اما کره‌ای‌ها چگونه می‌توانند سال ۲۰۲۳ را بهتر رقم بزنند و می‌توانیم چه انتظاراتی از آن‌ها داشته باشیم؟

گوشی‌های سری گلکسی S22 بر پایه فروش مناسب گوشی‌های قبلی سری گلکسی اس ساخته شدند و فروش جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ رشد قابل‌توجهی نسبت به گوشی‌های ۲۰۲۱ این‌ برند داشت. سامسونگ سال گذشته نسبت به اکثر رقبای خود در بازار نزولی، وضعیت بهتری داشت.

اگرچه تا حدودی می‌دانیم که سری گلکسی S23 نسبت به گوشی‌های خانواده گلکسی S22 چه ارتقاهایی خواهد داشت، اما راه‌های زیاد دیگری وجود دارند که سامسونگ می‌تواند از طریق آن‌ها، سال ۲۰۲۳ را با موفقیت‌های بیشتری پشت سر بگذارد.

معرفی گوشی‌های تاشو جذاب‌تر

صادقانه بگوییم، گوشی‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 تنها کمی نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقا پیدا کرده‌اند و حتی می‌توان گفت این‌ گوشی‌ها نسبت به مدل‌های قبلی خود تفاوت خاصی ندارند.

بدون تردید اگر سامسونگ بخواهد فروش بالای گوشی‌های تاشوی خود را حفظ کند و نظرات راجع به این گوشی‌ها همچنان مثبت باقی بماند، چاره‌ای جز عرضه گوشی‌های تاشوی جذاب‌تر ندارد. این‌ شرکت می‌تواند با روش‌های مختلفی مانند کاهش چین‌خوردگی نمایشگر، مقاوم‌کردن آن‌ها در برابر گردوخاک، استفاده از نمایشگرهای تاشوی باکیفیت‌تر و دوربین رده‌بالا، نظر مثبت مشتریان نسبت به این‌ گوشی‌ها را حفظ کند.

طبق شایعات، گلکسی زد فولد ۵ با جایگاه مخصوص قلم S Pen عرضه می‌شود که می‌تواند جذابیت این دستگاه را برای برخی کاربران افزایش دهد. درکل با توجه به پشتیبانی گلکسی زد فولد ۳ و ۴ از قلم S Pen، به احتمال زیاد گلکسی زد فولد ۵ دارای جایگاه مخصوص این قلم خواهد بود. درضمن با ورود شرکت‌های چینی بیشتر مانند آنر و اوپو به بازار گوشی‌های تاشو، عرصه بر سامسونگ تنگ‌تر خواهد شد.

بیشتر بدانید :   کنترل تلویزیون با گوشی؛ آموزش تصویری برای دستگاه‌های سامسونگ، شیائومی و اپل

معرفی نسخه فن ادیشن (FE) گلکسی واچ

 گلکسی واچ ۵ محصولی دوست‌داشتنی است، حتی اگر بیشتر نسخه تکامل‌یافته گلکسی واچ ۴ به نظر برسد تا محصولی کاملاً جدید. گلکسی واچ ۵ با قیمت ۲۷۹ دلار گزینه بسیار خوبی برای خرید محسوب می‌شود و امیدواریم سامسونگ در اکثر زمینه‌ها مسیر کنونی را برای گجت‌های رده‌بالایش دنبال کنند.

البته امیدواریم گلکسی واچ FE نیز از راه برسد تا سامسونگ بتواند ساعت‌های هوشمند خود را ارزان‌قیمت‌تر از رقبا در این‌ حوزه بفروشد. بنابراین کره‌ای‌ها می‌توانند با محصولاتی مثل موبووی تیک واچ E3، فیت‌بیت ورسا 3 و گارمین Venu Sq رقابت کنند و حتی با قیمتی پایین‌تر از اپل واچ SE، کوپرتینویی‌ها را نیز به چالش بکشند.

معرفی گلکسی S23 FE

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ نسخه FE گلکسی S22 را عرضه نکرد که برای طرفداران نسخه ارزان‌قیمت‌تر گوشی‌های پرچمدار این کمپانی خبر ناامیدکننده‌ای بود، اما شاید امسال شرایط فرق کند.

امیدواریم چنانچه سامسونگ بخواهد نسخه فن ادیشن گوشی پرچمدار ۲۰۲۳ خود را رونمایی کند، چه از نظر قیمت و چه از نظر بازه زمانی معرفی، فاصله بیشتری با نسخه‌های اصلی داشته باشد و دیگر شاهد نقایص گلکسی S21 FE نباشیم. احتمالاً استقبال مشتریان از نسخه ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلاری گلکسی S23 تا حدود زیادی مانند استقبال از S20 FE در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

احتمالاً در بدنه گلکسی S23 FE به‌جای شیشه از پلاستیک استفاده می‌شود و دوربین آن نسبت به دوربین نسخه‌های اصلی ضعیف‌تر باشد، اما تا زمانی که نسخه فن ادیشن مانند نسخه اصلی از تراشه‌ای با قدرت مشابه پردازنده‌های پرچمدار، پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم و استاندارد ضدآب برخوردار باشد، پیشنهاد بسیار خوبی محسوب می‌شود. در ضمن عرضه این‌ گوشی می‌تواند به رقابت سامسونگ با شرکت‌هایی مثل گوگل کمک کند.

بیشتر بدانید :   تبلت پیکسل گوگل احتمالاً با نمایشگر ۱۱ اینچی و حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود

حذف قابلیت‌های اختصاصی گجت‌های سامسونگ درصورت اتصال گوشی‌های گلکسی

سامسونگ محصولات سخت‌افزاری متنوعی دارد که ساعت‌های هوشمند و ایربادها شاخص‌ترین آن‌ها هستند، اما برای استفاده از برخی از ویژگی‌های این‌ محصولات، باید آن‌ها را به گوشی‌های گلکسی متصل کنید. این‌ محدودیت یکی از معایب اساسی محصولات اکوسیستم سامسونگ محسوب می‌شود و سامسونگ باید در مورد سیاست خود تجدیدنظر کند.

مثلاً گلکسی بادز ۲ پرو تنها زمانی از صدای با بیت‌ریت بالا، صدای فضایی (Spatial Audio) و سوئیچ خودکار بین وسایل متصل‌شده به آن، پشتیبانی می‌کند که با یک گوشی گلکسی جفت شده باشد. همچنین برای استفاده از قابلیت‌های شاخص گلکسی واچ ۵ مثل کنترل فشار خون و گرفتن نوار قلب نیز حتماً باید آن را به یک گوشی گلکسی متصل کنید. قطعاً چنین محدودیت بزرگی برای گجت‌هایی با این‌ قابلیت‌های مفید، کاربران را آزار می‌دهد.

امیدواریم سامسونگ این‌ مشکل را تا حدودی برطرف کند و با گوشی‌های غیرسامسونگی بتوانیم به قابلیت‌های بیشتری از گجت‌های این برند دسترسی پیدا کنیم.

افزودن قابلیت Seamless Updates به گوشی‌های گلکسی

این‌ویژگی برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ در اندروید ۱۱ ایجاد شد، اما گوشی‌های ۲۰۲۱ سامسونگ فاقد آن بودند و امیدوار بودیم این‌ شرکت چنین قابلیتی را در گوشی‌های ۲۰۲۲ خود ایجاد کند که متأسفانه باز هم این‌ اتفاق نیفتاد. اکنون انتظار داریم گوشی‌های ۲۰۲۳ غول فناوری کره‌ای با قابلیت Seamless Updates عرضه شوند.

اگر هیچ آشنایی با Seamless Updates ندارید، باید بگوییم این‌ ویژگی مربوط به فرایند آپدیت گوشی است و از آن به‌عنوان قابلیت آپدیت اندروید در پس‌زمینه نیز یاد می‌شود. به‌لطف این‌ ویژگی، دانلود فایل‌های آپدیت و نصب آن‌ها در پس‌زمینه سیستم‌عامل انجام می‌شود و هنگام استفاده از آن، گوشی ریست و با آپدیت جدید راه‌اندازی می‌شود. اما سامسونگ هنوز مصر به استفاده از روش متداول آپدیت است که باعث می‌شود گوشی در هنگام دریافت آپدیت و نصب آن، غیر قابل استفاده شود.

بیشتر بدانید :   توییتر دیگر نوع دستگاه ارسال‌کننده توییت را زیر پست‌ها نمایش نمی‌دهد

در صورت به‌روزرسانی گوشی با روش متداول و قدیمی آپدیت، ۱۰ تا ۲۰ دقیقه نمی‌توانید از گوشی استفاده کنید و در حین فرایند آپدیت تنها صفحه مربوط به نصب آپدیت نمایش داده می‌شود. دلیل عدم استقبال سامسونگ و سایر برندها از Seamless Updates، نیازمندبودن این‌ قابلیت به فضای ذخیره‌سازی بیشتر است؛ اما قطعاً افزایش حافظه داخلی برای استفاده از این‌ قابلیت، ارزش دارد. به نظر می‌رسد استفاده از Seamless Updates در اندروید ۱۳ اجباری شود.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.