اخبار

انتشار گزارش مالی ۱۴۰۱ حرکت اول؛ ورود جدی به بازار بین‌الملل و کسب بازده ارزی

انتشار گزارش مالی ۱۴۰۱ حرکت اول؛ ورود جدی به بازار بین‌الملل و کسب بازده ارزی, لپ تاپ استوک

[ad_1]

گزارش مالی حرکت اول در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. در این گزارش آمده است که حرکت اول قصد دارد در سال ۱۴۰۲ ورودی جدی به بازار بین‌الملل و کسب بازده ارزی داشته باشد. همچنین اعلام شده است که حرکت اول از ابتدای فعالیت خود تا امروز در ۸ قرارداد هم‌سرمایه‌گذاری حضور داشته و در صندوق‌های بین‌المللی نیز مشارکت کرده است تا در حوزه منا ورود پیدا کند. حرکت اول در این گزارش به واحد پساسرمایه‌گذاری خود اشاره کرده و به موضوع پول هوشمند یا همان حمایت غیرنقدی از استارتاپ‌های پرتفوی خود نیز اشاره داشته است. همچنین باید گفت به‌طور کلی با ۲۸ قرارداد سرمایه‌گذاری در حرکت اول، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۳۴ هزار نفر ایجاد شده است. گفتنی است که حرکت اول اعلام کرده در سال گذشته بزرگ‌ترین قرارداد تزریق سرمایه اکوسیستم را با فلای‌توی‌دی منعقد کرده؛ هرچند میزان این سرمایه‌گذاری به‌طور دقیق اعلام نشده است.

سهامداران حرکت اول

به گزارش سیپک، در گزارش حرکت اول آمده که ۲۴ درصد سهام صندوق کارآفرینان اول به حرکت اول و ۷۵ درصد آن متعلق به همراه اول و یک درصد از سهام شرکت برای همراه کسب‌وکارهای هوشمند است. حرکت اول در این گزارش اعلام کرده که صندوق را با اهداف سرمایه‌گذاری بر محصولات و خدمات موردنیاز زیرمجموعه‌های همراه اول، حل مشکل تأمین مالی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در زنجیره ارزش همراه اول، تسهیم ریسک سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های مراحل اولیه از طریق ایجاد سبد سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه محصولات و خدمات فناورانه با فناوری بالا تأسیس کرده است.

سرمایه‌گذاری‌های حرکت اول

بیشتر بدانید :   آخرین حسی که قبل از مرگ از دست می‌ دهیم چیست؟

براساس این گزارش، حرکت‌ اول بزرگ‌ترین عضو انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ایران بوده و به‌طور متوسط ارزش کسب‌وکارهای پرتفوی این مجموعه، از زمان آغاز مشارکت پنج‌برابر شده است. همچنین حرکت اول اعلام کرده که در سال گذشته رقمی حدود ۵۰ میلیارد تومان به سه هاب اصفهان، شیراز و شهید‌بهشتی تزریق شده است تا ارتباط این مجموعه با دانشگاه‌ها و شتابدهنده‌ها بیش از پیش حفظ شود.

آن‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، حرکت اول قصد داشت حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت داشته باشد و تا پایان سال ۱۴۰۱ این رقم را روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کند؛ اما دقیقاً مشخص نیست که توانسته است به این هدف برسد یا خیر.

آچاره، فلای‌تودی‌، جاجیگا، میاره، پینکت، آچاره سازه، آدرس، همراه مکانیک، اوبار، نت‌باکس، نبض و… چند تیم از پرتفوی حرکت اول هستند که در مراحل رشد و میانی قرار دارند. هفتاد درصد تیم‌های حرکت اول در مرحله میانی و سی درصد از آن‌ها در مرحله رشد هستند.

حرکت اول در سال گذشته حدود ١٧ ساعت دوره آموزشی در حوزه قانون تجارت، تحلیل صورت‌های مالی، OKR و هیئت‌مدیره استارتاپی برای تیم کسب‌وکارهای پرتفو و نمایندگان برگزار کرده است.

فراصندوق ستارگان

فراصندوق ستارگان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های حرکت اول است که در سال ١٣٩٨ به‌منظور افزایش تعامل بخش خصوصی و نهادهای اقتصادی حاکمیتی با مشارکت تعداد قابل‌‌توجهی از نهادهای اقتصادی و حاکمیتی کشور و شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه تشکیل شد. این صندوق در هشت صندوق سپهر، رویش نوین سبز،‌ خردمند، اکسیر سلامت،‌ کمان، ستاره برتر،‌ پیشگام و آرمان آتی ۲۷۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بدانید :   تصویر روز ناسا: M1، سحابی خرچنگ

برنامه‌های آینده حرکت اول

حرکت اول در پایان گزارش خود اعلام کرده است که قصد دارد در آینده رهبری سرمایه‌گذاری مشترک و سرمایه‌گذاری مستقیم در کسب‌وکارهای فعال در سایر بخش‌ها با هدف ایجاد تنوع در پرتفوی خود را پیش بگیرد. همچنین قصد دارد سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم در کسب‌وکارهای نوپای فعال در خارج از کشور داشته باشد. حرکت اول به حضور کسب‌وکارها در بازار بین‌المللی امیدوار است و قصد دارد آموزش‌های ترویجی و ارتقای مهارت‌های مفید برای کسب‌وکارهای پرتفو را در آینده داشته باشد. ایجاد هم‌افزایی در گروه همراه اول و تدوین استراتژی پنج‌ساله دوم حرکت اول در راستای برنامه‌های همراه اول و همچنین برنامه‌ریزی و بسترسازی فرایند خروج کسب‌وکارهای پرتفوی حرکت اول و هاب‌ها از دیگر اقدامات پیش‌روی حرکت اول عنوان شده است.

گسترش شبکه سرمایه انسانی همراه با مدیریت استعدادها، شناسایی و توسعه مهارت‌ها در سطوح مختلف سازمانی و ارائه و اجرای برنامه مؤثر با هدف نگهداشت نیروهای کلیدی نمونه‌ای از دیگر برنامه‌های آینده حرکت اول هستند.

پیش‌تر گزارشی ویدیویی از حرکت اول و نحوه فعالیت آن در سیپک منتشر شده بود که تماشای آن می‌تواند شناخت بیشتری درباره روند فعالیت این شرکت به کاربران دهد.

برای دانلود فایل کامل گزارش مالی ۱۴۰۱ حرکت اول روی این لینک کلیک کنید.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.