اخبار

اسپیس ایکس ویدیویی خیره‌کننده از زمین منتشر کرد + ویدیو

اسپیس ایکس ویدیویی خیره‌کننده از زمین منتشر کرد + ویدیو, لپ تاپ استوک

[ad_1]

ویدیوی جدیدی که از مرحله دوم موشک «فالکون ۹» متعلق به شرکت فضایی «اسپیس ایکس» منتشر شده است، سیاره ما را به صورت یک سنگ عقیق آبی‌رنگ نشان می‌دهد که به‌طرز زیبا و شگفت‌انگیزی با ابرهای سفید و تکه‌ای محصور شده است. این ویدیو از ارتفاعات بالای زمین توسط دوربین نصب‌شده روی موشک ضبط شده است.

این ویدیو زمانی فیلمبرداری شد که موشک محموله دو ماهواره مخابراتی خود را برای شرکت «SES» لوکزامبورگ به مدار «Geosynchronous Transfer Orbit» یا به اختصار «GTO» می‌برد. از این نکته می‌توان فهمید احتمالاً در ویدیو، زمین را از ارتفاعی در حدود ۳۵۷۰۰ کیلومتری از سطح مشاهده می‌کنیم.

ویدیوی هیجان‌انگیز اسپیس ایکس از زمین

فالکون ۹ اسپیس ایکس حامل این دو ماهواره معروف به «SES-18» و «SES-19» در روز ۱۷ مارس از مجتمع پرتاب فضایی «۴۰» در ایستگاه نیروی فضایی «کیپ کاناورال» به فضا رفت. این دو ماهواره توسط «Northrop Grumman» ساخته‌ شده‌اند و شبکه‌های تلویزیونی و خدمات مرتبط با داده‌های فضایی را در اختیار ایالات متحده قرار می‌دهند.

در این ویدیو دوربین در هر یک و نیم ثانیه یک فریم ثبت کرده است و تنها چند دقیقه پس از پرتاب فالکون ۹ با سرعت ۵۵۰ کیلومتر بر ساعت درون یک جعبه فولادی به زمین می‌افتد. این جعبه فولادی از آسیب دیدن دوربین در بازگشت به زمین جلوگیری کرده است.

این ویدیو حالا در کنار تصاویر و ویدیوهای خیره‌کننده دیگر اسپیس ایکس از سیاره زمین قرار می‌گیرد که از فضا گرفته شده‌اند. شاید بتوان در این مجموعه جذاب به تصویر «مرمر آبی» اشاره کرد که در سال ۱۹۲۷ در سفر «آپولو ۱۷» به ماه در ارتفاع ۴۵۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین ثبت شد و یکی از پربازدید‌ترین تصاویر تاریخ زمین است. در این تصویر دریای مدیترانه تا قطب جنوب برای اولین‌بار به تصویر کشیده‌ شده‌اند.

بیشتر بدانید :   تشخیص عکس جعلی با جستجوی گوگل؛ آموزش تصویری و قدم به قدم

امروزه تصاویری از زمین از فضا، در انبوهی از طول موج‌های نور و توسط فضاپیماهای دولتی و خصوصی مانند اسپیس ایکس ثبت می‌شوند. چنین عکس‌هایی برای اهداف مختلف ازجمله نظارت بر الگوهای تغییرات آب‌وهوا، اندازه‌گیری میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و حتی ردیابی آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علیرغم این دسته کاربردها، ویدیوهای این چنینی همچنان الهام‌بخش هستند و زیبایی سیاره ما را یادآوری می‌کنند.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.