اخبار

آیفون 14 پلاس تا هفته‌های پایانی منتهی به عرضه «مکس» نام داشته است

آیفون 14 پلاس تا هفته‌های پایانی منتهی به عرضه «مکس» نام داشته است

[ad_1]

به تازگی ارجاعاتی در وب‌سایت اپل مشاهده شده که در آن‌ها آیفون 14 پلاس با نام «آیفون 14 مکس» خطاب شده است. با توجه به این موضوع ظاهرا اپل ابتدا به دنبال استفاده از پسوند مکس برای این گوشی هوشمند بوده اما در لحظات آخر آن را با نام آیفون 14 پلاس معرفی کرده است.

آیفون 14 مکس یا پلاس؟

گفتنی است که این ارجاعات نخستین بار توسط بلاگ هلندی iCreate مشاهده شدند. اپل در دو بخش وب‌سایت خود مدل پلاس را مکس خطاب کرده؛ یکی از این بخش‌ها اسناد پشتیبانی سایت است که کاربران از طریق آن می‌توانند آیفون خود را شناسایی کنند و در تصویر این صفحه پنج رنگ مدل پلاس دیده می‌شود و اگر بخواهید این عکس را ذخیره کنید، می‌بینید که نام تصویر «iPhone-14-Max-colors» است.

آیفون 14 پلاس تا هفته‌های پایانی منتهی به عرضه «مکس» نام داشته است, لپ تاپ استوک

مورد دوم نیز در صفحه‌ای مشاهده شده که مربوط به ضوابط و انطباق محصولات این کمپانی است. در این صفحه نیز مقابل شماره مدلی که متعلق به نسخه پلاس است، نام آیفون 14 مکس درج شده است.

آیفون 14 پلاس تا هفته‌های پایانی منتهی به عرضه «مکس» نام داشته است, لپ تاپ استوک

لازم به ذکر است شایعاتی که طی سال حول سری آیفون 14 منتشر می‌شدند، همگی از مدل رده پایین اما بزرگ‌تر این سری با نام مکس یاد می‌کردند و جایگزینی این شناسه با پسوند «پلاس» تنها از حدود یک هفته پیش از معرفی رسمی مطرح شد.

با این وجود خبر استفاده از نام پلاس برای این مدل درست از آب درآمد و اپل برای نخستین بار از زمان عرضه آیفون 8 دوباره به استفاده از نام پلاس روی آورد.

گفتنی است آیفون 14 (6.1 اینچی) و 14 پلاس (6.7 اینچی)  هر دو مشخصات مشترکی دارند و از ویژگی‌های دوربین مشابهی نیز بهره می‌برند، تنها تفاوت میان آنها ابعاد نمایشگر و باتری بزرگ‌تر در مدل پلاس است.

بیشتر بدانید :   نحوه استفاده از اینترنت استارلینک ؛ آموزش راه اندازی استارلینک

در پایان باید گفت علت استفاده از نام پلاس به جای مکس شاید به خاطر همین شباهت سخت‌افزاری مذکور میان دو مدل استاندارد و پلاس باشد، در نتیجه اپل نیز به این نتیجه رسیده که نام مکس به لحاظ معنایی چندان مناسب مدلی نیست که سخت‌افزار بسیار نزدیکی به مدل پایه دارد.

ل
[ad_2]
منبع دیجیتاتو لپ تاپ استوک

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.