دانستنی‌ها

نکات ناگفته برای انتخاب بهترین ویندوز برای لپ تاپ استوک

بهترین ویندوز لپ تاپ

ویندوز محبوب ترین سیستم عامل نصب شده بر روی اکثر لپ تاپ های مورد استفاده در سراسر جهان است. لپ تاپ های بسیار سبک، قابل حمل و همه منظوره برای بازی، ایستگاه های کاری قدرتمند و غیره. از ویندوز استفاده می کنند.
همچنین برندهای زیادی هستند که هر ساله لپ تاپ های جدیدی را روانه بازار می کنند که تصمیم خرید را دشوارتر می کند. در این مقاله به بررسی بهترین ویندوز برای لپ‌تاپ می‌پردازیم تا به شما در یافتن مناسب‌ترین دستگاه کمک کند. با سیپک همراه باشید.

 

معرفی برترین ویندوز برای لپ تاپ استوک

سیستم عامل تمام سخت افزار و نرم افزار لپ تاپ استوک را مدیریت می کند و بدون آن سیستم شما بی فایده خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین نسخه های ویندوز برای لپ تاپ های مدرن، می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

  1. ویندوز 11 (Windows 11)

 

ویندوز 11

ویندوز 11

 

از آنجایی که لپ‌تاپ نقش اصلی را در زندگی ما ایفا می‌کند، ویندوز 11 طوری طراحی شده است که شما را به علایقتان نزدیک‌تر کند. مایکروسافت طراحی و تجربه کاربری ویندوز 11 را برای افزایش بهره وری کاربر ساده کرده است. ویندوز 11 واقعا مدرن، ساده و در عین حال بسیار زیبا است.

طراحی همه چیز از دکمه شروع جدید و نوار وظیفه گرفته تا صداها، فونت ها و نمادها به گونه ای طراحی شده است که راحتی و راحتی را به کاربر بدهد. به عنوان مثال، مایکروسافت گزینه Start را در مرکز صفحه قرار داده است تا جستجوی فایل ها و برنامه ها را سریعتر و آسان تر کند.

Windows-11

Windows-11

 

ویندوز 11 به شما کمک می کند تا از طریق توانایی ادغام برنامه ها با یکدیگر، به روشی که می خواهید کار کنید. شما همچنین می توانید دسکتاپ جداگانه ایجاد کنید و آنها را به دلخواه شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، یک میز جداگانه برای زمان کار، دانشگاه، خانه یا بازی داشته باشید. ویندوز 11 به نظر بهترین لپ‌تاپ ویندوزی است که به دنبال آن بوده‌اید.

در دوران فعلی و در سال 2022 تمامی لپ تاپ های جدید نیز با همین ورژن سیستم عامل به بازار عرضه می‌شوند. همچنین این ویندوز برای گیمرها و لپ تاپ گیمینگ نیز بسیار مناسب است زیرا امکاناتی همانند Xbox Game Bar و… را نیز داراست.

 

 

  1. ویندوز 10 (Windows 10)

 

windows-10

windows-10

در ادامه تحقیقات خود برای یافتن بهترین ویندوز برای لپ تاپ، به ویندوز 10 می رسیم. مایکروسافت ویندوز 10 را در سال 2015 منتشر کرد. آخرین به روز رسانی آن در اوایل آوریل 2018 در نسخه 1709 منتشر شد. اگر به دنبال بهترین ویندوز برای لپ تاپ های بازی هستید، ویندوز 10 برای شما مناسب است.
ویندوز 10 بهترین ویندوز برای لپ تاپ های گیمینگ است.

زیرا هنوز از بازی های قدیمی پشتیبانی می کند و همچنین دارای استریم ایکس باکس وان است.
بسیاری از کاربران شکایت داشتند که نسخه قبلی ویندوز، ویندوز 8، گیج کننده و دشوار است. در نتیجه، ویندوز 10 شبیه به نسخه های قدیمی تر به نظر می رسد. به عنوان مثال، در حالی که ویندوز 8 از یک صفحه نمایش جداگانه برای راه اندازی برنامه ها استفاده می کند، ویندوز 10 منوی سنتی استارت را بازگردانده است.

همچنین بهبودهایی را برای سهولت دسترسی به برنامه های کاربردی مهم ایجاد کرده است و همچنان به افزودن بسیاری از ویژگی ها و پیشرفت های جدید ادامه می دهد.

 

  1. ویندوز 7 (Windows 7)

 

Windows-7

Windows-7

 

شاید تعجب کنید که چرا ویندوز 7 سومین نسخه رسمی ویندوز در لیست ما است، اما اینطور نباشید. ویندوز 8 و 8.1 اصلا سیستم های محبوبی نبودند!
سیستم عامل ویندوز 7 مایکروسافت در اکتبر 2009 به عنوان جانشین ویندوز ویستا به صورت تجاری عرضه شد. ویندوز 7 بر روی ویندوز ویستا ساخته شده است و در ابتدا به عنوان ارتقاء سیستم عامل ویستا در نظر گرفته شده بود. نسخه نهایی ویندوز 7 از همان رابط کاربری Aero مانند ویندوز ویستا استفاده می کند.

بیشتر بدانید :   چرا هایلوک ؟

کاربران ویندوز 7 می توانند برنامه ها را به نوار وظیفه پین ​​کرده و آنها را به هر ترتیبی که دوست دارند مرتب کنند. از دیگر موارد اضافه شده می توان به کتابخانه هایی برای ذخیره فایل ها اشاره کرد. پوشه‌های کتابخانه پیش‌فرض شامل اسناد، تصاویر و ویدیوها هستند که هر کدام دارای یک نسخه عمومی و خصوصی هستند. همچنین ویندوز 7 اولین نسخه ویندوز است که از قابلیت چند لمسی پشتیبانی می کند.

 

ویژگی مولتی تاچ یا چند لمسی که برای اولین بار در ویندوز 7 عرضه شد

ویندوز 7 واقعاً معیاری برای تجربه کاربری ثابت و بصری است. در ویندوز 7 می توانید اطلاعات، فایل ها و موارد دیگر را از نوار جستجوی منوی شروع پیدا کنید. علاوه بر این، به راحتی ویژگی های منحصر به فرد Windows Explorer، Task Manager و Control Panel را درک خواهید کرد.

ویندوز 7 تا مدت‌ها بهترین ویندوز برای لپ تاپ به شمار می‌رفت و هنوز هم بهترین ویندوز برای لپ تاپ اقتصادی محسوب می‌شود. همچنین بهترین ویندوز برای لپ تاپ های Core i5 یا Core i3 قدیمی نیز خواهد بود.

 

  1. ویندوز 8 (Windows 8)

 

Windows_8

Windows_8

ویندوز 8 نام رمز Midori نسخه ای از ویندوز مایکروسافت است که در 26 اکتبر 2012 منتشر شد. این ویندوز بین نسخه های ویندوز 7 و ویندوز 10 وارد بازار شد. این بسته شامل برخی از بزرگترین تغییراتی است که مایکروسافت از ویندوز 95 در سیستم عامل ایجاد کرده است. برنامه نویسی و فناوری جدید ویندوز 8 را سریعتر از نسخه های قبلی از جمله ویندوز 7 می کند. همچنین ظاهر و رابط کاربری ساده تری دارد.

ویندوز 8 همچنین دارای یک رابط تبلت به نام Metro است که با صفحه نمایش های لمسی سازگار است. دسکتاپ سنتی ویندوز نیز در این نسخه موجود است. صفحه شروع جدید ویندوز 8 سر و صدای زیادی به پا کرد و طرفداران و مخالفان زیادی داشت. البته دکمه Start روی دسکتاپ ویندوز 8 صفحه جدیدی را باز می کند.

متاسفانه ویندوز 8 یک شکست کامل برای شرکت مایکروسافت بود. این ویندوز رابط کاربری بسیار سختی برای کاربران داشت و طراحی مترویی UI مخالفان زیادی داشت.

کاربرد انواع نسخه‌های ویندوز

مایکروسافت ویندوز سیستم عاملی است که میلیون ها مشتری در سراسر جهان ترجیح می دهند. اما ویندوز چندین نسخه از جمله Pro و Education دارد. هر کدام از این نسخه ها ویژگی ها و مزایای متفاوتی دارند، بنابراین کدام ویندوز برای شما مناسب است؟

 

ویندوز 11 مدل ها

ویندوز 11 مدل ها

در تصویر بالا شما ورژن ها و نسخه های مختلف ویندوز 11 را می‌بینید. در پایین برای شما تعدادی از آنها را شرح دادیم.

 

  1. نسخه Home (کاربرد های خانگی)

نسخه خانگی احتمالا ابتدایی ترین نسخه از تمام نسخه های ارائه شده توسط مایکروسافت است. احتمالاً به همین دلیل است که کمترین فضای ذخیره سازی را در هارد دیسک رایانه شما اشغال می کند. Windows Home معمولاً در لپ‌تاپ‌های سازنده اصلی یافت می‌شود.

بیشتر ویژگی های روزمره را می توان در این نسخه یافت و برای یک کاربر معمولی ممکن است شبیه هر نسخه دیگری از ویندوز باشد. با این حال، برخی از ویژگی های پنهان وجود دارد که یک مهندس فناوری اطلاعات یا مدیر سیستم از آنها قدردانی می کند. ویژگی هایی مانند رمزگذاری دیسک BitLocker، اتصال از راه دور دسکتاپ (RDC)، ویرایشگر خط مشی گروه، و امکان پیوستن به دامنه ها.

بیشتر بدانید :   5 گام برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک

 

نسخه Home بیشتر برای کاربرانی طراحی شده است که دوست دارند از لپ تاپ خود برای کارهای روزمره استفاده کنند. بنابراین بهترین ویندوز برای لپ تاپ کاربران عمومی، همین نسخه خواهد بود.

 

  1. نسخه Pro

نسخه Pro با در نظر گرفتن نیازهای حرفه ای ها در کارشان طراحی شده است. این نسخه تمام ویژگی هایی را ارائه می دهد که در نسخه Home وجود ندارد. به عنوان مثال، Windows 11 Professional علاوه بر ویژگی‌هایی که در نسخه Home در دسترس نیستند، فقط به‌روزرسانی‌های Windows for Business را شامل می‌شود.

این نسخه می تواند به مدیر سیستم کنترل بیشتری بر عملکرد دستگاه شما بدهد. در نتیجه امنیت و یکپارچگی دامنه و داده ها در محیط کار بسیار افزایش می یابد. نسخه Pro تمامی ویژگی های نسخه Home نسخه استاندارد را دارد.

اما عملکرد آن بهبود یافته است و دارای یک سیستم فایل مقاوم (ReFS) است. ReFS یک ویژگی برای محافظت از داده های شما با کپی کردن کپی های خراب با کپی های خراب است. این نسخه از ویندوز برای کاربران مورد نیاز نیست و بهتر است از همان نسخه محلی ویندوز استفاده کنید.

نسخه Pro برای برنامه نویسی نیز مناسب است، نسخه Home دارای شبیه ساز Hyper-V و سایر گزینه های برنامه نویسی است. بنابراین، اگر توسعه دهنده هستید، به سراغ نسخه Pro ویندوز بروید.

 

  1. نسخه EnterPrise

نسخه Enterprise در درجه اول برای سازمان ها یا مشاغل طراحی شده است. این نسخه فقط از طریق مجوز حجمی در دسترس است و ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه های حرفه ای یا حرفه ای ارائه می دهد. نسخه Enterprise تمام ویژگی‌های موجود در نسخه حرفه‌ای را ارائه می‌کند، به‌علاوه دسترسی مستقیم مدیر سیستم به گزینه‌های Windows To Go، کش شاخه، کنترل صفحه شروع و موارد دیگر.

نسخه های Enterprise یا EnterPrice متعلق به کانال خدمات طولانی مدت مایکروسافت (LTSC) است. بنابراین، آنها در مدت زمان طولانی تری نسبت به نسخه های معمولی به روز می شوند و هر 2-3 سال یک نسخه جدید تحویل داده می شود. نسخه EnterPrice را می توان بهترین ویندوز برای لپ تاپ ها و محیط های شرکتی دانست. زیرا می توانید تمامی لپ تاپ ها و کامپیوترهای شرکت ها و سازمان ها را یک جا خریداری کنید.

 

  1. نسخه Eductional

نسخه Education تفاوت چندانی با نسخه Business ندارد و در ابتدا تقریباً یکسان بودند. با این حال، برخی از ویژگی های جزئی از نسخه آموزشی حذف شده است. همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه از ویندوز با در نظر گرفتن نیازهای بخش آموزشی طراحی شده است.
بنابراین اغلب می توانید متوجه شوید که در دستگاه OEM منتشر شده برای قسمت مذکور نصب شده است. نسخه آموزشی ویندوز نیز از طریق کانال Volume Licensing قابل خرید است.

ویندوز 10 موفقیت بزرگی برای مایکروسافت بوده است و این شرکت دائماً آن را با ویژگی‌های جدید و رفع اشکال به‌روزرسانی می‌کند. با این حال، ویندوز 11 به تازگی منتشر شده است و بسیاری از کاربران ویندوز 7 و ویندوز 10 در این فکر هستند که آیا این سیستم عامل نسبت به نسخه قبلی آنها بهتر است یا خیر؟

 

کدام ویندوز برای لپ تاپ بهتر است؟

در این بخش به بررسی مقایسه‌ای ویندوز 11 با ویندوزهای 10، 8 و 7 خواهیم پرداخت تا انتخاب برای شما آسان‌تر شود. در ادامه این نسخه ها را از چندین منظر با هم مقایسه می‌کنیم:

ظاهر و رابط کاربری

اعلان ها و نوتفیکیشین ها و نوار سرچ و جستجو

پشتیبانی مولتی تسکینگ

پشتیبانی از اندروید

چرخه آپدیت و به روز رسانی

 

  1. ظاهر و رابط کاربری
اگر به ویندوز 11، 10، 8 و 7 نگاه کنید، بزرگترین تفاوت ظاهری در منوی استارت و نوار وظیفه است. مایکروسافت در ویندوز 11 نوار وظیفه و منوی استارت را در مرکز صفحه نمایش قرار داده است و محیط ویندوز 11 را بیشتر شبیه به MacOS و ChromeOS کرده است. با این حال، همچنان می توانید آن را به سمت چپ صفحه نمایش منتقل کنید.

 

ظاهر ویندوز 11

ظاهر ویندوز 11

 

  1. اعلان‌ها و جستجو
بیشتر بدانید :   بهترین لپ تاپ های 40 میلیون تومانی کدام است؟

ویندوز 10 دارای یک مرکز اطلاع رسانی ویژه به نام Action Center است. اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید، اعلان ها معمولاً در نوار وظیفه ظاهر می شوند. با این حال، ویندوز 10 یک قدم جلوتر رفت و اعلان‌ها را به محیطی تمیز و ساده منتقل کرد.

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین ویندوز 7 و ویندوز 10 اضافه شدن کورتانا است. این دستیار صوتی ویندوز 10 کم و بیش مشابه سیری اپل است. کورتانا می‌تواند در انجام کارهای خاصی مانند یادگیری امتیازات ورزشی، پیش‌بینی آب و هوا و ارسال ایمیل به شما کمک کند. بنابراین، کار شما را با بهترین ویندوز برای نوت بوک تسهیل می کند.

توجه داشته باشید که ویندوز 11 تغییرات بزرگی نسبت به ویندوز 10 در نوار وظیفه دیده است. زیرا مایکروسافت کادر جستجو را در یک نماد رها کرد و ویژگی Cortana را در ویندوز 11 حذف کرد. نوار جستجو نیز به مرکز صفحه منتقل شد.

 

اعلان‌ها و جستجو در ویندوز

اعلان‌ها و جستجو در ویندوز

 

  1. پشتیبانی انحصاری چندوظیفه‌ای

چندوظیفگی یک ویژگی انحصاری در ویندوز 11 است که شما آن را در ویندوزهای 7، 8 و 10 نخواهید دید. شما در ویندوز 11 می‌توانید عملکرد چندوظیفه‌ای سیستم خود را با استفاده از ویژگی Snap Layouts و گروه‌بندی پنجره‌ها بهبود ببخشید.

همچنین شما در ویندوز 10 و 11 می‌توانید از قابلیت چندین دسکتاپ متعدد هم استفاده کنید.

 

  1. برنامه‌های اندروید

ادغام برنامه‌های اندروید احتمالا یکی از بزرگ‌ترین اخبار در مورد ویندوز 11 است، زیرا می‌تواند مرز بین رایانه شخصی و تبلت یا تلفن را محو کند. از طریق این آپدیت جدید می‌توانید برنامه‌های اندروید موردعلاقه خود را روی لپ تاپ هم داشته باشید. این ویژگی در ویندوز 10 هم وجود دارد، اما فقط می‌توانید به روش‌هایی خاص به برنامه‌های اندروید دسترسی داشته باشید.

 

طبق گفته مایکروسافت، با ویندوز 11 حدود 500.000 برنامه اندرویدی از طریق اپ استور آمازون در فروشگاه مایکروسافت در دسترس خواهند بود.

البته که هنوز به خود من موفق به اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز 11 نشده ام اما این قابلیت فقط و فقط مختص ویندوز 11 است.

 

برنامه‌های اندروید در ویندوز

برنامه‌های اندروید در ویندوز

 

  1. چرخه پشتیبانی و به‌روزرسانی

اگرچه ویندوز 7 بهترین ویندوز برای لپ تاپ اقتصادی محسوب می‌شود، اما مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را رسما پایان داده است. یعنی بهترین گزینه برای ایمن ماندن از تهدیدات همیشه در حال تکامل ویروس‌ها، ارتقا به ویندوز 10 و 11 می‌باشد. ویندوز 11 سرعت به‌روزرسانی شش‌ماهه ویندوز 10 را به نفع یک به‌روزرسانی سالانه شکست می‌دهد.

همچنین تعهد مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 10 فقط تا سال 2025 خواهد بود. بنابراین بهترین ویندوز برای لپ تاپ های گیمینگ به‌مرور جای خود را به ویندوز 11 خواهد داد.

 

جمع‌بندی :

انتخاب بهترین ویندوز برای لپ تاپ می تواند گیج کننده باشد و ما سعی کرده ایم آن را توضیح دهیم. در واقع، اگر لپ تاپ شما قدیمی است، باید به ویندوز 7 و ویندوز 8 متوسل شوید. اما لپ تاپ های مدرن باید از ویندوز 10 و 11 برای ارائه حداکثر امکانات خود استفاده کنند.

بسته به لپ تاپ خود، ممکن است نیاز به نصب ویندوز 7 یا 10 داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که از ویندوز 8 و 8.1 استفاده می کنید. نسخه خانگی ویندوز 11 قطعا نیازهای اکثر افراد را برآورده می کند. بنابراین در اینجا می توان گفت که بهترین ویندوز برای لپ تاپ شما احتمالاً Windows 11 Home Edition است.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 475

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه