دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور محصول مونتاژی جدیدی است که با بهمن موتور به نمایشگاه خودرو تهران آمد و قرار است ظرف ماه‌های آینده راهی خیابان‌ها شود. طی یک سال گذشته، دیگنیتی به‌سبب ظاهر جوان‌پسند و مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسب، محبوبیت بسیاری را در بازار ایران به‌دست آورده است. از‌این‌رو تصمیم گرفتیم تا در قالب یک بررسی ویدیویی به اولین تجربه رانندگی با محصول جدید بهمن موتور بپردازیم. قیمت این خودرو نیز به‌تازگی یک میلیارد و یکصد‌و‌بیست میلیون تومان اعلام شده است، اما در اولین عرضه این خودرو در بورس کالا، شاهد شکسته‌شدن سقف قیمتی خودروهای چینی توسط دیگنیتی پرستیژ هستیم. درواقع این خودرو در بورس کالا در دو رنگ مختلف با قیمت‌های 1.9 میلیارد و 2 میلیارد و 150 میلیون تومان (مشکی با تریم قرمز) به فروش رسیده است. این درحالیست که قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ برای عرضه در بورس کالا برابر با 996.5 میلیون تومان بوده است که از رقابت 115.82 درصدی و بیش از دوبرابر شدن قیمت حکایت دارد.

عدم تایید معاملات امروز پیس از عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا [به روز رسانی]

دقایقی پیش اعلام شد که کمیته معاملات بورس کالا معاملات امروز دیگنیتی پرستیژ تایید را تایید نکرده است. هنوز جزییات بیشتر این خبر مشخص نیست!

با اینکه مدت زیادی از معرفی دیگنیتی پرایم نگذشته، ولی حالا نسخه پرستیژ قرار است نقش مدل ارتقا‌یافته را برای دیگنیتی بازی کند.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور در‌واقع نسخه فیس لیفت پرایم است که سپرهای عقب و جلو و همین‌طور جلوپنجره آن تغییر یافته. امکانات درون کابین نیز بهبود پیدا کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاربرد سیستم صوتی Pioneer اشاره کرد.

بیشتر بدانید :   سرفیس Duo 2 مایکروسافت برای اجرای ویندوز از UEFI فعال بهره می‌برد

ولی مهم‌ترین تفاوت پرستیژ نسبت به پرایم، مشخصات فنی موتور است. پرایم از موتور توربوی 1.5 لیتری استفاده می‌کند، حال آنکه قدرت پرستیژ از طریق یک موتور توربوشارژ 2 لیتری تأمین می‌شود. این موتور، به سیستم پاشش مستقیم سوخت مجهز بوده و حداکثر قدرت آن به 230 اسب بخار (با گشتاور 360 نیوتن‌متر) می‌رسد که از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها وارد می‌شود.

نمای جلو و عقب دیگنیتی پرستیژ

سایر مشخصات و همین‌طور قیمت دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور هنوز به‌طور قطعی اعلام نشده است؛ ولی می‌توان انتظار داشت مدل جدید با قیمت بیشتری نسبت به نسخه پرایم در دسترس خریداران قرار گیرد.

جدول زیر، تفاوت پرستیژ و پرایم را از لحاظ مشخصات فنی موتور نشان می‌دهد.

مشخصات/ مدل خودرودیگنیتی پرستیژدیگنیتی پرایمموتور2.0 لیتری توربو1.5 لیتری توربوقدرت موتور231 اسب بخار148 اسب بخارحداکثر گشتاور355 نیوتن متر220 نیوتن مترگیربکسشش سرعته اتوماتیکاتوماتیک CVTمصرف ترکیبیاعلام نشده7.3 لیتر

تجربه رانندگی با دیگنیتی پرستیژ
دیگنیتی پرستیژ است با موتور 2.0 لیتری و 230 اسب بخاری، رکورد نیسان ماکسیمای فقید با 227 اسب بخار قدرت را شکسته است و قوی‌ترین خودروی مونتاژی تاریخ ایران محسوب می‌شود؛ از‌این‌رو شاید انتظار از این خودرو در زمینه مشخصات فنی و دینامیک رانندگی بسیار بالا باشد.
هندلینگ قابل‌قبول به‌لطف مشخصات خوب شاسی و سیستم فنربندی، فرمان نسبتاً سبک وزن به سبک سایر خودروهای چینی مونتاژی کشور، ترمزهای قابل‌قبول (نیاز به 46 متر مسافت برای توقف از سرعت صد کیلومتر بر ساعت) و شتاب صفر تا صد 11 ثانیه‌ای (با بنزین معمولی) از جمله ویژگی‌هایی است که دیگنیتی پرستیژ را در زمره کراس اوورهای چابک در بازار داخلی قرار می‌دهد.
البته که به‌لطف استفاده از موتور تزریق مستقیم و توربو، نیاز به بنزین سوپر و روغن با‌کیفیت وجود دارد و در شرایط دسترسی به بنزین استاندارد، احتمالاً ثبت رقم‌هایی در حدود 10.5 ثانیه نیز با دیگنیتی پرستیژ دور از تصور نخواهد بود.

بیشتر بدانید :   عجیب ترین درخواست های بازیکنان فوتبال در هنگام ثبت قرارداد


خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله و شرایط استثنایی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.