اخبار

اپل روی اپ‌های واقعیت مجازی و افزوده تمرکز می‌کند

اپل روی اپ‌های واقعیت مجازی و افزوده تمرکز می‌کند

[ad_1]

اپل سخت مشغول کار روی هدست واقعیت ترکیبی‌اش است و حتی ظاهراً می‌خواهد دنیای مجازی مخصوص به خودش را برای رقابت با متا بسازد. حالا خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» مدعی شده که اپل در حال اتمام فرایند توسعه سیستم‌عامل realityOS است و می‌خواهد روی اپ‌های واقعیت مجازی و افزوده تمرکز کند.

هدست اپل با سیستم‌عامل rOS یا realityOS از راه می‌رسد و طبق شایعات، کوپرتینویی‌ها از سال 2017 مشغول کار روی آن هستند. البته اوایل سال جاری میلادی وجود این سیستم‌عامل از طریق اپ استور تأیید شد.

اپل روی اپ‌های واقعیت مجازی/ افزوده تمرکز می‌کند

طبق گزارش بلومبرگ، سیستم‌عامل realityOS شامل نسخه واقعیت ترکیبی اپ‌های اصلی اپل مانند Messages، فیس تایم و مپس می‌شود. به گفته گورمن، نسخه اول از این سیستم‌عامل در مراحل پایانی توسعه داخلی قرار دارد و باید برای مراسم بعدی اپل در سال آینده میلادی آماده شود.

گورمن در گذشته گفته بود هدست واقعیت ترکیبی اپل روی گیمینگ، ارتباطات و محتواهای چند‌رسانه‌ای تمرکز می‌کند و احتمالاً میموجی‌ها و SharePlay هم به این محصول می‌آیند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

گورمن همچنین در گزارش اخیرش به فراخوان‌های شغلی اپل اشاره کرده که از استخدام نیروهای فعال در زمینه واقعیت مجازی و افزوده حکایت دارد. کوپرتینویی‌ها به دنبال توسعه‌دهندگانی هستند که بتوانند ابزارها و فریم‌ورک‌های موردنیاز برای ارتباط افراد با یکدیگر در دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی را توسعه دهند.

به نظر می‌رسد اپل در کنار استخدام‌های جدید، افراد جدیدی را به تیم مدیریت هدست واقعیت ترکیبی‌اش اضافه می‌کند تا روند توسعه آن با دقت بالاتری پیش برود. احتمالاً سال آینده میلادی این محصول معرفی شده و با قیمت بالایی در اختیار خریداران قرار بگیرد.

بیشتر بدانید :   هوش مصنوعی موفق به کشف داروهایی برای مبارزه با پیری شد

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.