[ad_1]
گوچی (Gucci) یک شرکت مد لوکس ردهبالای ایتالیایی است که دفاتر مرکزی آن در فلورانس ایتالیا قرار دارند. این برند یک برند خانوادگی با شهرت جهانی محسوب میشود که در حوزه تولید کیفهای دستی، لباسهای آماده، پاپوشها، اکسسوریها و وسایل مرتبط با دکوراسیون منزل فعالیت میکند. در این مطلب قصد داریم تاریخچه گوچی را بیان کنیم تا ببینیم این برند چگونه توانسته به ستاره درخشان دنیای مد و برند محبوب شیفتگان مد تبدیل شود.
گوچی نام و برند نام و خود را برای شرکت مد آمریکایی کتی (Coti) نیز لایسنس کرده است و این شرکت عطر و لوازمآرایشی با برند گوچی بیوتی تولید میکند.
گوچی در سال ۱۹۲۱ به دست «گوچیو گوچی» (Guccio Gucci) در ناحیه توسکانت فلورانس ایتالیا تأسیس شد و با سرپرستی و با سرپرستی «آلدو گوچی» (Guccio Gucci)، فرزند گوچیو آغاز به کار کرد. در سال ۱۹۹۳ اعضای خانواده گرداننده گوچی قربانی یک دشمنی شدند که منجر به بیرون رانده شدن آنها از شهر فلورانس شد؛ اما این برند در سال ۱۹۹۹ بار دیگر احیا شد و یک گروه تولیدی فرانسوی به نام «کرینگ» (Kering)، گروه فعال در حوزه مد لوکس، آن را خرید و با اقدامات خود گوچی را در دهه ۲۰۱۰ به یک برند محبوب برای علاقهمندان شدید به صنعت مد تبدیل کرد. اکنون نیز گوچی یکی از شرکتهای زیرمجموعه این گروه تولیدی است
طبق آمار تعداد فروشگاههای گوچی در سال ۲۰۱۹ ۴۸۷ فروشگاه با ۱۷۱۵۷ نیرو بوده که مجموع درآمد آنها ۹.۶۲۸ میلیارد یورو بوده است و در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب درآمد ۸.۲ میلیارد یورویی شدهاند. «مارکو بیزاری» (Marco Bizzarri) از سال ۲۰۱۴ تاکنون مدیرعامل گوچی و «الساندرو میکله» (Alessandro Michele) از سال ۲۰۱۵ تاکنون مدیر نوآوری شرکت هستند. درآمد گوچی در سال ۲۰۲۱ ۱۷ میلیارد یورو و ارزش آن در سال ۲۰۲۲ ۱۸.۱ میلیارد یورو اعلام شده است. مشتریان گوچی آن را در میان ۱۰۰ برند برتر جهان، پنجاه و دومین برند ردهبندی کردهاند.
طراحی لوگو
لوگوی گوچی که به دسته آلدو طراحی شده است. از دو حرف G، حرف اول کلمه Gucci، تشکیل شده که در یکدیگر ادغام شدهاند و در زیر کلمه Gucci قرار گرفتهاند (البته آلدو حرف G را به دلیل اینکه اولین حرف نام خانوادگی پدرش بود، انتخاب کرد) در ضمن لوگوی این برند شبیه دو حلقه بههمپیوسته است. دلیل انتخاب رنگ طلایی برای این لوگو، در حقیقت نوعی فخرفروشی و نشان دادن لوکس بودن برند گوچی است؛ البته این لوگو با رنگ سیاه هم استفاده میشود و دلیل انتخاب این رنگ هم انتقال پیام قدرت و میراث ارزشمند خانواده گوچی است. نام برند در بالای لوگو با حروف بزرگ و بهصورت کاملاً ساده و واضح نوشته شده است.
لازم به ذکر است قبل از طراحی لوگوی کنونی گوچی که از سال ۱۹۳۰ تاکنون با تغییرات اندکی استفاده شده است، از لوگویی شبیه به امضای گوچیو استفاده میشده است؛ اما به دلیل پیچیده بودن کنار گذاشته شده و آلدو با طراحی لوگوی جدید، آن را جایگزین لوگوی قبلی کرده است، در مورد معنی واژه گوچی هم باید بگوییم این واژه در زبان ایتالیایی به معنی عالی و مد بودن است.
محصولات گوچی
محصولات گوچی به محصولات مختص بانوان، آقایان و کودکان، ساعت و جواهرات، محصولات آرایشی و زیبایی، عطر، وسایل مرتبط با دکوراسیون منزل شامل اسباب سفره و ظروف سرو غذا، اسباب و اثاثیه منزل، محصولات نساجی، کاغذدیواری و مبلمان، لوازمالتحریر، وسایل بازی و سرگرمی، وسایل لازم برای سفر و ست لباس سفر، وسایل ورزشی، اکسسوریهای روزمره، وسایل نگهداری حیوانات خانگی و لباسهای آنها (سگ و گربه) میشود تقسیم میشوند:
محصولات مختص بانوان
- انواع کیفهای دستی شامل کیفهای شانهای، مچی، کولی، کوچک (مینی)، کمری، شکمی، کولهپشتی، سطلی، توت (کیفهای دستهبلند مخصوص حملونقل) کلاچ و روزمره و کیفهای تهیهشده از پوستهای ارزشمند خزندگان ازجمله پوست مارمولک، تمساح، مارهای پایتون، آناکونادا، بامبو و پوست شترمرغ
- چمدانها شامل چمدانهای دستی و چرخدار (چمدانهای گوچی دارای دو مدل زنانه و مردانه هستند)
- کیفهای مورداستفاده در سفر مثل کیفهای مورداستفاده برای بستهبندی در اندازههای متفاوت و کیف لوازمآرایشی
- انواع پوشاک آماده شامل ژاکت و کت، رسمی و بیرونی، چرمی، پیراهن زنانه و کتوشلوار، کوکتل (نیمهرسمی) و شب، تیشرت و سوی شرت، تاپ و پیراهن، شلوار و شورت، انواع دامن، لباس جین، لباسهای رسمی و راحت برای تفریح و ورزش، لباسزیر و لباس شنا
- پاپوشها شامل کفش پاشنهبلند و بدون پاشنه، انواع مختلف دمپایی و صندل، کفش بالرین (عروسکی)، کفش مقرنس (کفشهای دارای پاشنه بیضیشکل) و کالج، موکاسین (نوعی کفش چرمی تهیهشده از چرم نرم)، چکمه معمولی و چکمه بلند تا زانو، کفش اسپادریل (بنددار)، کفش اسلاید (پاشنه میخی) و کفش ورزشی
- اکسسوریها و کیفهای کوچک شامل کیف پول بلند، کوچک و زنجیری، کیفهای پول ارزشمند تهیهشده از پوستهای ارزشمند، جلدهای مخصوص نگهداری کارت، جعبه نگهداری سکه، گیره پول و انواع مختلف کیسهها
- جعبهها و کیفهای مخصوص وسایل دیجیتالی کیف گوشی، تبلت و هندزفری در دو مدل مردانه و زنانه (اغلب این محصولات تولیدشده توسط گوچی مختص محصولات دیجیتالی اپل یعنی آیپد پروها، آیفونها، ایرتگ و آیپاد پرو طراحی شدهاند)
- اکسسوریهای روزمره شامل کمربند، ساعت، جواهرات، عینکهای طبی و آفتابی، روسریها و محصولات ابریشمی مثل کراوات، سربند، پاپیون و روسری، انواع شال پشمی، انواع کلاه و دستکش، انواع جوراب و ساق (نمونههای مردانه برخی از این اکسسوریها برای آقایان نیز تولید شدهاند)
محصولات مختص آقایان
- انواع کیف دستی شامل کیف مسنجر، کمری، شکمی، سامسونت، دافل (کیفهای مسافرتی بزرگ) و کیفهای ارزشمند تهیهشده از پوست ارزشمند خزندگان
- لباسهای آماده شامل کت، لباس رسمی و بیرونی، لباسهای چرمی، ژاکت، کتوشلوار، شلوار و شورت، لباسهای جین، لباسهای بافتنی، لباس ورزشی و سوی شرت، پیراهن و پلوشرت و لباس شنا
- پاپوشها شامل کفش ورزشی، کالج، موکاسین، درایور (نوعی کفش ورزشی)، صندل و دمپایی، کفش بندی و چکمه معمولی و چکمه بلند تا زانو
- اکسسوریها و کیفهای کوچک شامل کیف پولهای تاشوی دوقسمتی و کیف پولهای زیپدار، جاکلیدی حلقهای و جعبه کلید، گیره پول، کیفهای پول ارزشمند تهیهشده از پوست خزندگان ارزشمند
محصولات مختص کودکان
- محصولات گوچی برای کودکان در تمام گروههای سنی شامل کفش، اکسسوریهای (دستکش، کلاه مخملی و بافتنی، پیشبند، جوراب کتانی، پتوهای پشمی و کشمیری)، انواع کیف کمری، کیف خرید و کیف مدرسه، کمربند و وسایلی مثل پاپیون و روسری میشود.
جواهرات
- انواع جواهرات زنانه و مردانه ازجمله گردنبند، دستبند، حلقه گوشواره جفتی و تکی، سنجاق سینه و سنجاق سر، تاج، گیره مو، تل مو، کلیپس مو و گیره موی تهیهشده از نقره طلای ۱۸ عیار، الماس و یاقوت
ساعت
- انواع ساعتهای زنانه و مردانه با طرحها و اشکال کاملا منحصربهفرد مانند استفاده از اشکال هندسی خاص بهجای اعداد ساعت یا طرحهای مختص گوچی
دکوراسیون منزل
- اسباب سفره و سرو غذا شامل انواع ظروف ازجمله انواع بشقاب، کاسه، قوری، قوری قهوه، قاشق و جنگال، کفگیر، بطری، لیوان و درب ظروف حاوی غذاهای گرم برای گرم نگهداشتن غذاها
- اسباب منزل مثل فنجان، ماگ، زیرلیوانی، نعلبکی و سینی، چوب عود و عود سوز و جاشمعی
- محصولات نساجی ازجمله انواع بالش، کوسن و پتوی پشمی
- انواع مبل، کاناپه، صندلی راحتی دستهدار و صندلی چوبی بدون دسته
- کاغذدیواری با طرحهای بسیار متنوع
- اشکال هندسی تزیینی
لوازمالتحریر
- دفترچه یادداشتها در طرحهای مختلف و دفترچه یادداشتهای منحصربهفرد مکعبی شکل
- جامدادی کیفی و جعبهای
- مداد رنگی
- وزنههای زینتی که برای جلوگیری از پخش شدن یا باد بردن کاغذها روی آنها قرار میدهند.
وسایل بازی و سرگرمی
- کارت بازی
- ست طاس
- عروسکهای حیوانی
- تخته و مهرههای شطرنج
- تخته نرد
وسایل مسافرتی
- بالش گردنی
- چشمبند
- کاور لباس
- پیژامه
- ست لباس سفر شامل پیراهن، شلوار و دمپایی
- بادبزن
- کفش راحتی
وسایل ورزشی
- اسکیت
- چتر آفتابی
وسایل مخصوص نگهداری حیوانات خانگی (سگ و گربه)
- مهار
- افسار و قلاده
- لباس و کلاه
- مبل حیوانات
- ظرف غذا و کاور این ظرفها
وسایل آرایشی
- وسایل آرایشی لب شامل انواع رژ لب ازجمله رژلبهای مات و براق و خط لب
- وسایل آرایشی چشم شامل ریمل، خط چشم، مداد ابرو و قلم ابروی ضد آب
- وسایل آرایشی صورت شامل سرخاب، مواد مورداستفاده برای تغذیه، مرطوبسازی، ترمیم پوست صورت و مراقبت از آن، مواد آرایشی پایه صورت، پودرهای آرایشی، براقکنندههای صورت، کرمهای نرمکننده صورت و مواد آرایشی روتین برای آرایش صورت
- کلکسیون محصولات مراقبی زیبایی شامل اسپریها، کرمها
- پولیش ناخن
عطرها
- انواع عطرهای زنانه و مردانه گرم و خنک و شیرین
- روغنهای معطر
- عطرهای دارای نوتهای مختلف (عطرهای دارای رایحههای مختلف که با زمانبندیهای مشخصی ایجاد و منتشر میشوند)
داستان تولد گوچی
گوچیو، در سال ۱۹۲۱ فروشگاهی در فلورانس افتتاح و خریدوفروش چمدانهای چرمی وارداتی را در آن شروع کرد. او پس از پایان جنگ جهانی اول و قبل از راهاندازی این مغازه، مدتی برای یک کارخانه ایتالیایی تولیدکننده کیف و چمدان چرمی به نام «والیجریا فرانزی» (Valigeria Franzi) کار میکرد که در سال ۱۸۶۴ در میلان ایتالیا تأسیس شده بود. در ضمن او در کنار این مغازه کارگاهی کوچک برای تولید محصولات چرمی خود که به دست پیشهوران محلی تهیه میشدند، نیز راهاندازی کرد. مدتی بعد کارگاه بزرگتری را خرید و در آن ۶۰ هنرمند در خدمت گوچی مشغول به کار شدند.
حمله موسولینی به اتیوپی در سال ۱۹۳۵ باعث شد کشورهای عضو جامعه ملل، تجارت با ایتالیا را تحریم کنند و به همین دلیل چرم در ایتالیا بسیار کمیاب شد. این اتفاق باعث شد گوچیو مجبور شود محصولات خود را بهجای چرم با مواد اولیه دیگری مثل نخ کاغذی رافیا (نخی ماده اولیه آن از تنه نوعی نخل به نام نخل رافیا به دست میآید)، حصیر، پشم، کتف و جوت (نوعی الیاف طبیعی که یکجا به دست میآید) تهیه کند. با طراحی لوگوی جدید به دست آلدو در دهه ۱۹۳۰ و استفاده از تکنیک دباغی برای تهیه چرم روغنی، گوچی در سال ۱۹۳۷ رسماً به یک برند و نام تجاری تبدیل شد و نخستین کیفهای دستی خود را معرفی و عرضه کرد.
همسر گوچیو و تمام فرزندانش در مغازه که او راهاندازی کرده بود، مشغول به کار بودند و آلدو هم بعداً کاملاً در این کسبوکار خانوادگی درگیر شد. حتی در سال ۱۹۳۸ پدرش را متقاعد کرد برای رشد و کسبوکارشان در رم هم مغازه افتتاح کنند. در آن مغازه اکسسوریهای بیشتری عرضه شد که شامل انواع جاکلیدی، کیف پول، دستکش و کمربند میشد. در طول جنگ جهانی دوم طراحان گوچی روی طراحی چکمههای مناسب برای پیادهنظامان ایتالیایی کار میکردند.
کمبود جرم در طول جنگ جهانی دوم باعث شد کیفهای گوچی بهجای چرم با کتان کرباس تهیه شوند؛ البته کتان کرباس مورداستفاده برای تهیه این کیفها با لوگوی گوچی و بندهای سبز و قرمز متمایز شده است؛ پس از پایان جنگ جهانی دوم تاج گوچی همراه با یک شوالیه دارای سپر و زره که در داخل یک روبان دربردارنده نام خانوادگی خانواده گوچی قرار داشت، بهنوعی به نماد شهر فلورانس تبدیل شد.
تولید نخستین کیف بامبو و کیف جکی
گوچی در سال ۱۹۴۷ نخستین کیف بامبوی خود را معرفی کرد که کلکسیون آن با نام کلکسیون بامبو ۱۹۴۷ (Bamboo collection 1947) بهعنوان یکی از معروفترین محصولات گوچی عرضه میشود. دلیل استفاده از بامبو در این کیفها بهجای چرم، دوام بسیار بالای این ماده و راحت بودن واردات آن از ژاپن در آن زمان بود
گوچی در این سال از نخستین شعار خود یعنی «کیفیت مدتها پس از فراموشی قیمت به یاد میماند» (Quality is remembered long after price is forgotten)، نیز رونمایی کرد و با این شعار نشان داد کیفیت اولویت این شرکت است، نه قیمت.
گوچی در سال ۱۹۶۱ از نخستین کیف جکی (Jackie bag) خود نیز رونمایی کرد. این کیفها برای افرادی که علاقهمند به طرحهای کلاسیک هستند، گزینه کاملاً مناسبی هستند و به دلیل برخورداری از چرم باکیفیت تا سالها قابلاستفاده هستند.
تولید نخستین کفش موکاسین
در سال ۱۹۵۲ نخستین کفشهای موکاسین یا «لوفر گوچی» (Gucci loafer) که در حقیقت یکی از نمادهای این برند هستند، عرضه شدند. ۱۰ سال بعد از عرضه نخستین نمونههای این کفش، ۸۴ هزار عدد از آنها تنها در آمریکا به فروش رسید و جان اف کندی، رئیسجمهور وقت آمریکا گوچی را بهعنوان نخستین سفیر ایتالیا در کشور خود معرفی کرد. کلکسیون کفشهای لوفر گوچی در سال ۱۹۸۵ یکی از کلکسیونهای دائمی موزه هنر مدرن نیویورک، یکی از تأثیرگذارترین موزههای هنر مدرن جهان، تبدیل شد
آغاز ورود به بازارهای خارجی
در سال ۱۹۵۳ نخستین فروشگاه گوچی در آمریکا در نیویورک افتتاح شد و سال ۱۹۶۰ نیز دومین فروشگاه آن در نیویورک و در سال ۱۹۷۳ سومین فروشگاه این برند محبوب نیویورک افتتاح شد. هر سه فروشگاه در یک ناحیه نیویورک قرار داشتند و شهروندان این شهر این ناحیه را شهر گوچی نامیدند!
در سال ۱۹۶۳ فروشگاههای گوچی در لندن و پالم بیج در فلوریدای آمریکا کار خود را آغاز کردند. در سال ۱۹۶۳ هم فروشگاه گوچی در پاریس در نزدیکی میدان واندوم کار خود را شروع کرد.
گسترش فعالیت گوچی در آمریکا راه را برای ورود این برند به بازارهای کشورهای آسیایی و خاورمیانه نیز باز کرد و نخستین فروشگاه آن در توکیو و هنگکنگ به ترتیب در سالهای ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ باز شد. در سال ۱۹۶۹ ۱۰ فروشگاه گوچی در آمریکا در حال فعالیت بودند
آغاز استفاده از لوگوی متشکل از دو حرف G در اکسسوریهای مختلف گوچی
شاخصترین ویژگی کمربندهای گوچی وجود لوگوی معروف این برند در سگک آنها است. استفاده از لوگوی گوچی در سگک کمربندهای این برند و سایر اکسسوریهای آن در سال ۱۹۶۴ آغاز شد.
طراحی و عرضه روسری فلورا
گوچی در سال ۱۹۶۶ از روسری فلورای (Flora scarf) خود که به دست «ویتوریو آکورنیرو دا تستا» (Vittorio Accornero)، نقاش معروف ایتالیایی و «رودولفو گوچی» (Rodolfo Gucci) بهصورت اختصاصی برای گریس کلی (Grace Kelly)، شاهزاده موناکویی، طراحی شده بود، رونمایی کرد و او ازآنپس یکی از مشتریان شناختهشده محصولات گوچی شد.
در ضمن با افتتاح فروشگاه گوچی در شهر اعیاننشین بورلی هلیز آمریکا، بسیاری از ستارگان هالیوودی نیز جذب محصولات این برند شدند. در ضمن افتتاح این فروشگاه با رونمایی از نخستین پیراهنهای زنانه گوچی نیز مصادف شد.
عرضه ست چمدانهای رولز رویس و مشارکت با خودروسازها
گوچی این چمدانها را در سال ۱۹۷۰ عرضه کرد. در ضمن این برند محبوب دنیای مد در این سال تصمیم گرفت با مشارکت شرکت خودروساز آمریکایی امریکن موتورز نسخه گوچی خودروی هادسن هورنت را نیز بسازد. این خودرو که هرنت گوچی اسپرت ابات (Hornet Gucci Sportabout) نام داشت و در سالهای ۱۹۷۱، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۳ ساخته شد، جزو نخستین خودروهای آمریکایی بود که مشتریان آن میتوانستند تریمهای لوکس طراحیشده به دست یک طراحی مد معروف را انتخاب کنند.
در ضمن از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۴ نسخه گوچی خودروی سدان کادیلایک سویل نیز به دست یک شرکت آمریکایی سازنده بدنههای خودرو، طراحی و ساخته شد.
آغاز عرضه عطر و ساعت گوچی
گوچی در سال ۱۹۷۵ نخستین عطرهای خود با نام Il Mio Profumo (به معنی عطر من) و نخستین ساعت خود یعنی ساعت مدل ۲۰۰۰ را معرفی و عرضه کرد که فروش آن تنها در مدت دو سال یعنی ۱۹۷۴ به بیش از یک میلیون ساعت رسید که بهعنوان یک رکورد در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.
نخستین عطر این برند عطر «گوچی نامبر وان» (Gucci Gucci No 1) بود که توسط «گای رابرت» (Guy Robert)، یکی از مشهورترین عطاران جهان در آن زمان طراحی و ساخته شد. عطرهای گوچی در مشهورشدن این برند تأثیر بسیار زیادی داشتهاند و دارند. از مشهورترین عطرهای این برند میتوان به عطر «گوچی گیلتی ابسولوت» (GUCCI – Gucci Guilty Absolute) برای آقایان و «گوچی بلوم» (Gucci Bloom) برای بانوان که هر دو توسط عطار مشهور، «آلبرتو موریلاس» (Alberto Morillas) ساخته و در سال ۲۰۱۷ عرضه شدهاند، عطر گوچی «فلورا ادو پرفیوم» (Gucci Flora EDP) که در سال ۲۰۱۰ برای بانوان عرضه شده و عطر «گوچی بای گوچی پورهوم» (Gucci by Gucci Pour Homme) که در سال ۲۰۰۸ برای آقایان عرضه شده است، اشاره کرد.
کپی شدن محصولات گوچی
محصولات گوچی در دهه ۱۹۷۰ بسیار محبوب شدند و این محبوبیت زمینه تولید محصولات تقلبی و کپی محصولات اصلی برند را فراهم کرد؛ البته گوچی هم در واکنش به کپی شدن محصولات خود و برای جلوگیری از این کار، با بهرهمندی از یک تکنیک دباغی پیچیده که کپی کردن آن دشوار بود، پوست خوک مورداستفاده برای تولید محصولات خود را بند انداختند و راهراه کرد.
این برند تنها در سال ۱۹۷۰ ۳۴ پرونده حقوقی مرتبط با کپیکردن محصولات خود را به جریان انداخت و در اواسط دهه ۱۹۸۰ با هزاران پرونده در سراسر جهان در رابطه با این موضوع درگیر بود. دستوپنجه نرم کردن گوچی با مشکلات مرتبط با تولید و فروش محصولات تقلبی این برند در قرن بیست و یکم و حتی دهه دوم آن نیز ادامه یافت. در سال ۲۰۰۸ فعالیت وبسایت TheBagAddiction.com به دلیل فروش محصولات تقلبی گوچی متوقف و وبسایت تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
در سال ۲۰۱۳ نیز ۱۵۵ نام دامنه مورداستفاده توسط فروشندگان محصولات تقلبی برای فروش محصولات تقلبی گوچی بسته شد. در سال ۲۰۱۵ نیز شرکت مادر گوچی، یعنی شرکت کرینگ، فروشگاه آنلاین چینی علی بابا را به دلیل موجود کردن تعداد زیادی از محصولات گوچی که تقلبی بودن آنها کاملاً مشخص بود، تحت پیگرد قانونی قرار داد. گوچی در سال ۲۰۱۷ از ۸۹ وبسایت چینی فروشنده محصولات تقلبی خود شکایت و این دعوی حقوقی را به نفع خود تمام کرد.
مارکو بیزاری در سال ۲۰۱۸ به علی بابا، بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک چین هشدار داد تا زمانی که فروشگاه علی بابا و JD.com فروش محصولات تقلبی گوچی را متوقف نکنند، این برند محصولات اصلی خود را در آنها عرضه نخواهد کرد؛ البته از سوی دیگر این برند در سال ۲۰۲۰ به دنبال توافق بین کرینگ و علی بابا، فروشگاه زیبایی و مد گوچی را در فروشگاه آنلاین تی مال Tmall که متعلق به علی بابا است، افتتاح کرد در سال ۲۰۱۹ هم گوچی ۳۶ وبسایت فروشنده محصولات تقلبی خود را تحت پیگرد قانونی قرار داد؛ بنابراین میتوان گفت گوچی قریب به ۵۰ سال است که با فروش محصولات تقلبی خود از کانالهای مختلف، مقابله میکند.
برگزاری نخستین فشن شوی نمایش لباسها
گوچی در سال ۱۹۸۱ برای نخستین بار لباسهای خود را در فشن شویی در فلورانس نمایش داد و در این نمایش شدیداً روی نمایش روسریهای طرح دار فلورا تأکید کرد.
درآمد قابلتوجه در دهه ۱۹۸۰
درآمد گوچی در سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ با فروش محصولات آن به ۴۰۰ میلیون دلار و تنها در سال ۱۹۹۰ به ۲۲۷ میلیون دلار رسید. این شرکت در دهه ۱۹۸۰ رویکرد تولید انبوه را دنبال کرد و حتی کیفهای ارزانقیمتی با این برند به فروش میرسیدند. اگرچه چنین رویکردی درآمدزایی خوبی برای گوچی داشت؛ اما جایگاه آن بهعنوان یک برند لوکس را زیر سؤال میبرد؛ البته با استخدام دان ملو بهعنوان معاون و طراح ارشد گوچی، این رویکرد شرکت تغییر کرد و تعداد مغازههای آن از ۱۰۰۰ شعبه ۱۸۰ شعبه رسید و تعداد محصولات در حال فروش شرکت نیز از ۲۲ هزار آیتم به ۷ هزار آیتم رسید.
تلاش برای احیای گوچی
اختلاف خانوادگی شدید میان اعضای خانواده گوچی در دهه ۱۹۸۰ باعث تضعیف شدید جایگاه و موقعیت گوچی شدِ؛ حتی برخی از اعضای این خانواده از مدتها قبل تلاش کردند برندهایی با نامهای مشابه گوچی برای خود تأسیس کنند؛ یکی از پسران آلدو به نام جورجی گوچی در سال ۱۹۶۹ با تأسیس برند گوچی بوتیک (Gucci Boutique)، اولین شعله این اختلاف خانوادگی را برافروخت و یکی دیگر از پسران او به نام «پائولو گوچی» (Paolo Gucci) نیز تلاش کرد برند خود یعنی گوچی پلاس (Gucci Plus) را تأسیس کند.
حتی برادرزاده آلدو نیز نزاعی قانونی را با او شروع کرد و تقریباً ۴۸ درصد از سهام شرکت را به یک شرکت سرمایهگذاری بحرینی به نام «اینوست کورپ» (Investcorp) فروخت؛ در ضمن فرار مالیاتی گوچی نیز یکی دیگر از عوامل انحطاط آن در دهه ۱۹۸۰ بود؛ اما «دومنیکو دا سوله» (Domenico De Sole) که از سال ۱۹۹۴ مدیرعامل شرکت بود، با انجام اقداماتی تلاش کرد دوباره گوچی را به اوج برساند.
از میان این فعالیتها میتوان به تلاش برای ایجاد همکاری بین تولیدکنندگان چرم گوچی و ایجاد یک برنامه همکاری بین آنها با هدف تقویت مشارکت آنها، تجدیدنظر در مورد قیمت محصولات گوچی، افزایش بودجه تبلیغاتی شرکت از ۱۶ میلیون دلار در سال ۱۹۹۳ به ۷۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۷ و همچنین ایجاد یک سری برندهای زیرمجموعه و اعطای چند گواهینامه و امتیاز اشاره کرد. در ضمن شرکت اینوست کورپ نیز در سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ سود خود از شرکت گوچی را در حدود ۱.۹ میلیارد دلار بود، فروخت. این تلاشها نتیجه داد و تعداد فروشگاههای گوچی در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به ۵۰۰ شعبه رسید.
ثبت شدن شرکت در بازار بورس نیویورک
گوچی از سال ۱۹۹۵ در این بازار بورس ثبت شد. قیمت هر یک از سهام این شرکت در آن زمان ۲۲ دلار آمریکا بود.
موفقیت شلوارهای جین گوچی
در سال ۱۹۹۸ شلوارهای جین گوچی با عنوان «جینیس جینز» (Genius Jeans) به موفقیت بزرگی دست یافتند و رکورد گرانقیمتترین شلوارهای جین را از آن خود کردند. این شلوارها که ریششده و پاره بودند و مهرههای طراحیشده با الهام از فرهنگ آفریقایی روی آنها دیده میشد، در میلان با قیمت ۳۱۳۴ دلار به فروش میرسیدند!
موفقیت لباسهای زنانه گوچی
در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی کلکسیون لباسهای زنانه گوچی که توسط «تام فورد» (Tom Ford)، طراح مد مشهور، طراحی شده بودند، توانستند نظر مطرحترین ستارگان هالیوود را به خود جلب کنند. تام فورد ابتدا در سال ۱۹۹۰ بهعنوان سرپرست طراحی همکاری خود را با گوچی شروع کرد و تا سال ۲۰۰۴ مدیر نوآوری این برند بود.
خرید ۵۱ درصد از سهم خانه لباس الکساندر مک کوئین
«الکساندر مک کوئین لی» (Lee Alexander McQueen) یکی از بزرگان صنعت طراحی مد است که در سال ۲۰۰۳ بهعنوان طراح مد برتر جهان معرفی شد و تاکنون چهار بار جایزه طراح مد برتر بریتانیا را نیز از آن خود کرده است. گوچی در سال ۲۰۰۰ ۵۱ درصد سهام خانه لباس این طراح مد معروف را خرید. الکساندر در آن زمان مدیر خلاق برند مد فرانسوی ژیوانشی نیز بود. برند مذکور در حوزه تولید پوشاک، لوازمآرایشی و بهداشتی فعالیت میکند.
امضای قرارداد همکاری با شرکت پروکتر اند گمبل (Procter & Gamble) برای گسترش فعالیت در حوزه تولید عطر
برند محبوب عاشقان مد در سال ۲۰۰۶ تفاهمنامهای را با شرکت آمریکایی پروکتر اند گمبل (Procter & Gamble) یا بهاختصار P & G، برای تولید و توزیع عطر با رایحههای متنوع و متعدد امضا کرد و در سال ۲۰۰۷ نخستین تبلیغ تلویزیونی خود را برای تبلیغ عطرهای گوچی بای گوچی که در همان سال تولید و روانه بازار شدند، تهیه کرد. شمار رایحههای عطرهای گوچی در سال ۲۰۲۰ به ۶۰ رایحه رسید.
تأسیس صندوق تریبیکا
گوچی در سال ۲۰۰۸ صندوقی تحت عنوان «صندوق مستند تریبیکا» (Gucci Tribeca Documentary Fund) را با ۸۰ هزار دلار تأسیس کرد که هدف از ایجاد آن تأمین بودجه لازم برای ساخت مستندهای بلند با هدف نمایش اهمیت تغییرات اجتماعی است.
موجودی این صندوق در سال ۲۰۱۱ به ۱۵۰ هزار دلار رسید که ۵۰ هزار دلار آن به اعطای جایزه مستند زنان Women Documentary Award اختصاص یافت که اعطای آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شد.
یکی از اهداف اصلی این صندوق در آینده، ساخت مستندهایی با موضوع برجسته کردن زندگی زنان و معرفی سازمانهای متعهد به ایجاد تغییرات اجتماعی و محیطی در سراسر جهان و همچنین نمایش رویکردها و روشهای مورداستفاده چنین سازمانهایی برای ارتقاء وضعیت جوامع خود، ساخت آیندهای بهتر و بهتر کردن جهان است.
ایجاد یک اپلیکیشن موبایل iOS
یکهتاز دنیای مد در سال ۲۰۱۰ اپلیکیشن موبایل iOS سرگرمکنندهای با نام گوچی کیدز پلیگروند Gucci Kids) Playground) برای کودکان تهیه کرد که کودکان میتوانند با آن وارد دنیای عجیبوغریب با موجودات دوستداشتنی شوند و خود را با بازیهای آموزشی سرگرم کنند. گوچی این اپلیکیشن را با هدف معرفی ست لباسهای بچهگانه خود ایجاد و معرفی کرد.
جشن ۹۰ سالگی برند و معرفی و عرضه کلکسیون ۱۹۲۱ گوچی
گوچی در سال ۲۰۱۱ در جشن ۹۰ سالگی خود، کلکسیون ۱۹۲۱ را معرفی کرد که شامل مشهورترین کیفهای دستی این برند با مواد و تنوع رنگی جدید و همچنین چند نمونه از اکسسوریها، ساعتها و جواهرات گوچی میشد.
تأسیس موزه گوچی
افتتاح و شروع به کار موزه گوچی (Gucci museum) یکی دیگر از مهمترین رویدادهای تاریخچه گوچی در جشن ۹۰ سالگی این برند در سال ۲۰۱۱ بود. در این موزه روند رشد و تکامل گوچی از ابتدای فعالیت این برند تاکنون نمایش داده شده است. این موزه در محلی به نام باغ گوچی (Gucci Garden) تأسیس شده است که به دست الساندرو طراحی شده و دارای بخشهای مختلفی ازجمله یک فروشگاه گوچی، غرفههای نمایشگاهی مختلف و یک رستوران به نام گوچی اوستریا (Gucci Osteria) است که «ماسیمو بوتورا» (Massimo Bottura)، یکی از بهترین رستوراندارهای ایتالیایی، آن را اداره میکند.
این رستوران در سال ۲۰۱۹ موفق به دریافت یک ستاره میشلن شد و در سال ۲۰۲۰ شعبه دوم نیز در طبقه دوم فروشگاه گوچی در بلوار رودیو درایو (Rodeo Drive) در بورلی هیلز افتتاح شد. باغ و موزه گوچی در ساختمان تاریخی پالانتزو دلا مرکنزیا (Palazzo della Mercanzia)، یکی از مشهورترین آثار تاریخی شهر فلورانس که در سال ۱۳۵۹ میلادی ساخته شده و در سال ۱۹۰۵ بازسازیشده، قرار دارد.
جالب است بدانید که موضوع گوچی بیش از اینکه یک موزه باشد، یک فروشگاه عرضهکننده محصولات گوچی است؛ از لباسها و اکسسوریهای این برند گرفته تا لوازمالتحریر این برند ازجمله دفترچه یادداشتها، مدادها و وزنههای کاغذ مقرونبهصرفه گوچی
رونمایی از جایزهای برای زنان فعال در حوزه سینما
گوچی در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۱ از جایزه خود برای زنان فعال در حوزه سینما (Gucci Award for Women in Cinema) با هدف نشان دادن اهمیت نقش زنان در سینما و فیلمسازی، رونمایی کرد. در ضمن در سال ۲۰۲۱ فیلمی به نام «خاندان گوچی» (House of Gucci) در مورد زندگی خانواده گوچی به کارگردانی سر «ریدلی اسکات» (Sir Ridley Scott) و با شرکت «لیدی گاگا» (Lady Gaga) و «آدام درایور» (Adam Douglas Driver) نیز ساخته شده است که قرار است بهزودی اکران شود.
همکاری با یونیسف
گوچی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ ۲۰ میلیون دلار برای ساخت مدارس یونیسف در راستای تحقق طرح برنامه آفریقا (Africa program) کمک کرد. در ضمن این برند برای تقویت مشارکت خود با این سازمان جهانی، کمپین «چایم فورچنچ» (Chime for Change) به معنی به صدا درآوردن زنگ برای تغییر را ایجاد کرد.
این کمپین جهانی در سال ۲۰۱۳ توسط فریدا جیانینی، طراح مد برجسته ایتالیایی، سلما هایک، بازیگر، مدل و تهیهکننده مکزیکی آمریکایی و بیانسه خواننده آمریکایی، بهمنظور متقاعد کردن، متحد کردن و تقویت صدای حقخواهی زنان و دختران در سراسر جهان ایجاد شد. هدف چایم فور چنج بهرهمندی از رویکردهای مبتکرانه برای جمعآوری کمکهای مالی و آگاهیبخشی برای پروژههای مرتبط با تقویت آموزش، سلامت و درمان و عدالت ایجاد شد.
چایم فور چنج که پس از تأسیس خود به یک سازمان جمعآوری کمکهای مالی تبدیل شده بود، در همان سال ۲۰۱۳ با برگزاری یک کنسرت خیریه، موفق، به جمعآوری کمک چهار میلیون دلاری برای تأمین بودجه لازم برای اجرای ۲۰۰ پروژه در ۷۰ کشور جهان شد.
یکی دیگر از اقدامات بشردوستانه این برند در سال ۲۰۱۳ همکاری با توییتر و سازمان غیرانتفاعی بینالمللی Woman who code (یک سازمان غیرانتفاعی بینالمللی برای یافتن شغلهای مرتبط با فناوری مثل کد نویسی برای زنان، ارزیابی زنان و یافتن زنان دارای مهارتهای لازم برای چنین مشاغلی) جهت راهاندازی کمپین «چایم هک» (Chime Hack) است. این سازمان در سال ۲۰۱۹ کمپینی تحت عنوان «توگدر توگدر» (To Gather Together) به معنی در کنار یکدیگر بودن، برای تحقق تساوی حقوق جنسیتی را نیز آغاز کرد.
چایم هک که گوچی اسپانسر آن شده، با هدف دستیابی به راهکارهای فناوریمحور کاملاً مؤثر برای حمایت از دختران و زنان سراسر جهان است. در این کمپین چند چالش مطرح شده و جایزهای ۱۰ هزار دلاری برای ارائه بهترین راهحل برای حل آنها در نظر گرفته شده است. این چالشها شامل موارد زیر میشود:
- طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای متقاعد کردن، متحد کردن و تقویت صدای حقخواهی زنان و دختران در سراسر جهان
- طراحی یک پلتفرم قابل پیکربندی برای امکانپذیر کردن خودارزیابی زنان و دختران برای سنجش میزان برخورداری
آنها از مهارتهای لازم برای انجام مشاغل مرتبط با فناوری مثل برنامهنویسی و مشاغل مالی فناوریمحور و تقویت این مهارتها - طراحی اپلیکیشن موبایل برای امکانپذیر کردن پرداخت دیجیتالی توسط کودکان و والدین آنها و همچنین جمعآوری کمک مالی از این افراد برای یونیسف با بازی و روشهای سرگرمکننده
- طراحی اپلیکیشنی برای آگاهی از اقدامات تأثیرگذار انجامشده توسط زنان پیشوا و بهاشتراکگذاری این اقدامات با جوامع بزرگتر با هدف الهامبخشی به سایر زنانی که به دنبال انجام چنین اقداماتی هستند
- طراحی اپلیکیشنی برای یافتن موقعیت مکانی و مسیر منتهی به دوردستترین روستاهای ناشناخته که ساکنان آنها کمکهای لازم برای حفظ و ارتقای سلامتی خود را دریافت کردهاند؛ اما همچنان نیازمند کمک هستند.
راهاندازی کمپین تبلیغاتی Unconventional Beauty (به معنی زیبایی غیرمتعارف) در سال ۲۰۲۰ که در آن یک مدل مبتلا به سندروم داون استفاده شد، یکی دیگر از اقدامات بشردوستانه گوچی است
آغاز به کار الساندرو میکله بهعنوان طراح شرکت
کاهش فروش گوچی در سال ۲۰۱۵ باعث شد فریدا جیانینی، طراح مد شرکت اخراج شود و الساندرو میکله با سابقه دو دهه فعالیت در شرکت، جایگزین او شود. الساندرو بلافاصله پس از آغاز به کار خود، طراحی جیانینی برای کلیکسیون لباسهای پاییزی و زمستانی ۲۰۱۵ گوچی را کاملاً تغییر داد و آن را قبل از شروع رویداد نمایش این لباسها، تنها در مدت ۵ روز کامل بازطراحی کرد.
کلکسیون لباس زنانه طراحیشده توسط او نیز یک ماه بعد معرفی و عرضه شد. این اتفاق جایگاه گوچی بهعنوان یک برند لوکس مد طراح اکسسوریهای متنوع با رنگبندی متنوع و الگوهای طراحی پیچیده و چندلایه القاکننده حس جذابیت به مشتریان، تثبیت کرد.
الساندرو که در طراحی از سبک ماکسیمالیسم پیروی میکند، باعث شده است طراحی گوچی به سمت بهرهمندی از این سبک طراحی حرکت کند. سبک ماکسیمالیسم نقطه مقابل سبک مینیمالیسم است. در سبک مینیمالیسم بر سادگی طراحی و برخورداری آن از حداقل عناصر ممکن تأکید میشود؛ اما پیروان سبک طراحی ماکسیمالیسم معتقدند هرچقدر عناصر بیشتری به طراحی افزوده شود، طراحی زیباتر میشود.
موفقیت رویکرد طراحی الساندرو میکله
الساندرو با تغییر جهت در طراحی محصولات شرکت، باعث شد فروش شرکت در سال ۲۰۱۷ به میزان بسیار زیادی رشد کند و فروش شرکت کرینگ، شرکت مادر گوچی، ۱۱ درصد بیشتر شود شرکت کرینگ در حال حاضر یکی از شرکتهای بسیارشناختهشده در حوزه تولید عطر است.
ورود به حوزه دکوراسیون خانگی
گوچی در سال ۲۰۱۷ با ایجاد بخش «گوچی دکور» (GUCCI® Décor)، برای نخستین بار شانس خود را برای کسب موفقیت در حوزه دکور خانگی شروع کرد. محصولات این بخش شامل کاغذدیواری، اسباب سفره و ظروف سرو غذا، اسباب و اثاثیه منزل، محصولات نساجی و اکسسوریهای منزل که قبلاً با آنها آشنا شدیم، میشود
سرمایهگذاری برای مرمت آثار تاریخی فلورانس
گوچی در سال ۲۰۱۷ بودجه لازم برای مرمت باغهای بوبولی فلورانس که در سال ۱۵۵۰ ساخته شدهاند و یکی از شاخصترین جاذبههای گردشگری فلورانس هستند و همچنین صخره تارپیا و باغهای بلودر در رم را تأمین کرد.
افتتاح لابراتوار هنری
گوچی در سال ۲۰۱۸ لابراتوار هنری ۳۷ هزار متری خود به نام «آرت لب» (Artlab) را در فلورانس ایتالیا افتتاح کرد که به محلی برای طراحی و آزمایش محصولات چرمی، پاپوشها، مواد اولیه، سختافزارها و بستهبندیهای جدید تبدیل شده است. این شرکت در همان سال یک کتابفروشی با دو هزار جلد کتاب در نیویورک افتتاح کرد.
آغاز یک برنامه آموزشی برای دانش آموزان آمریکایی
برند محبوب دنیای مد در سال ۲۰۱۹ با تأسیس یک شورا به نام شورای تغییردهندگان آمریکای شمالی (Gucci Changemakers North America)، یک طرح چهارساله بورس تحصیلی چندوجهی را با هدف واردکردن دانشآموزان آمریکایی نادیدهگرفتهشده در صنعت مد (بهخصوص دانشآموزان سیاهپوست) و افزایش تنوع نژادی، قومی و جنسیتی دانشآموزان فعال در این حوزه، با سرمایه ۱.۵ میلیون دلاری آغاز کرد.
اکثر دانشآموزان تحت حمایت بورسیه گوچی در آینده وارد حوزه طراحی مد خواهند شد و تعدادی از آنها هم در سایر حوزههای شغلی مرتبط با مد مشغول به کار خواهند شد. این طرح آموزشی با مشارکت شورای طراحان مد آمریکا (Council of Fashion Designers of America) و شورای تغییردهندگان گوچی در حال اجرا است.
در ضمن این شرکت در همین سال در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به هر یک از دانشآموزان تحت حمایت این طرح ۲۰ هزار دلار اختصاص خواهد داد و متعهد شد در دورهای پنجساله به ۵۰۱ سازمان جامعهمحور متمرکز بر گسترش آموزش، عدالت اجتماعی و تساوی جنسیتی، هنر و فرهنگ یک میلیون دلار کمک کند (کمکهای سالانه مختص هر یک از این سازمانها ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار خواهد بود).
راهاندازی مرکز تماس و پشتیبانی
گوچی برای ارتقای سرویس خود در سال ۲۰۱۹ یک شبکه مرکز تماس و پشتیبانی مدرن به نام گوچی ۹ (Gucci 9) با ۶ مرکز تماس و ۵۰۰ کارمند راهاندازی کرد. در ضمن برند محبوب دنیای مد در این سال از نخستین کلکسیون جواهرات خود نیز رونمایی کرد.
عرضه پوشاک با طرحهای مرتبط با دیزنی ازجمله سال نوی قمری به مناسبت سالگرد نودسالگی خلق شخصیت میکی موس، از دیگر رویدادهای مهم تاریخچه گوچی در سال ۲۰۱۹ بود.
گوچی دو سال بعد کلکسیون عینک جدید خود به نام «هالیوود برای همیشه» (Hollywood Forever) را نیز رونمایی و عرضه کرد.
توقف برگذاری فشن شوهای هفته مد
آغاز پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ برگزاری فشن شوهای گوچی (هفتههای مد) را متوقف کرد. این اتفاق باعث شد خبر توقف برگزاری این رویدادهای هفتگی نمایش محصولات این برند برای همیشه، از سوی گوچی اعلام شود و این شرکت اعلام کرد ازاینپس رویدادهای نمایشی خود را تنها ۲ تا ۵ بار در سال برگزار خواهد کرد. الساندرو هم با این تصمیم شرکت موافق بود و معتقد بود سیستم کنونی برگزاری رویدادهای نمایشی قدیمی و در حال منسوخ شدن است. چند هفته پس از اعلام خبر توقف رویدادهای هفته مد، شرکت در یک رویداد اینترنتی پخش زنده ۱۲ ساعته به نام اپیلاک (Epilogue) به معنی پایاننامه، رویداد نمایش مد با حضور مدلهای مرد و زن را برگزار کرد
در ضمن این شرکت در سال ۲۰۲۰ متعهد به پرداخت کمک مالی دو میلیون دلاری به دو سازمان مقابلهکننده با پاندمی کرونا یعنی سازمان محافظت از شهروندان ایتالیا و صندوق پاسخگویی همبستگی COVID-19 شد.
جشن صدسالگی
گوچی سال ۲۰۲۱ صدسالگی خود را جشن گرفت و الساندرو به مناسبت این اتفاق بزرگ از کلکسیون آریا (َAria Collection) که خود آن را طراحی کرده بود، رونمایی کرد. در ضمن در سال میلادی گذشته در طراحیهای اختصاصی کیفهای یامبو و روسریهای فلورا که در حقیقت امضای گوچی محسوب میشوند، تجدیدنظر شد و آنها بازطراحی شدند.
آغاز مشارکت با برند بالینسیاگا
گوچی در سال ۲۰۲۱ همکاری خود را برند بالینسیاگا (Balenciaga)، برند مد لوکس اسپانیایی، بهمنظور ایجاد طراحیهای جدید آغاز کرد. مشارکت این دو برند در حقیقت مشارکت بین الساندرو همتای خود یعنی «دمنا گواسالیا» (Demna Gvasalia)، مدیر نوآوری بالینسیاگا است. این دو نفر قصد دارند با مشارکت یکدیگر نوعی طراحی ترکیبی متشکل از شناختهترین اشکال هندسی و طرحهای چاپی مورداستفاده در لباسهای آماده هر دو برند ایجاد کنند. این طراحی جدید برای نخستین بار در کلکسیون آریای گوچی استفاده شده است. در این طراحی نام هر دو برند روی کتوشلوار زنانه سفید درخشان پولک کاری شده نقش بسته شده است.
اقدامات زیستمحیطی گوچی
گوچی تاکنون چندین اقدام مهم تحسینبرانگیز برای محافظت از محیطزیست انجام داده است که شامل موارد زیر میشود:
- ممنوعیت استفاده از خز در فروشگاههای این برند در سال ۲۰۱۷
- ایجاد پلتفرم ایکولبریم (Equilibrium) برای خلق محتوای هدفمند جهت بیان داستانها، ایدهها و علوم پشت پرده انجام تغییرات مثبت اجتماعی و زیستمحیطی توسط گوچی در سال ۲۰۱۸. این پلتفرم در راستای تعهد گوچی به ایجاد تغییرات مثبت برای بشر و محیطزیست ایجاد شده است.
- اعلام مصمم بودن شرکت در راستای تلاش برای بهصفررساندن انتشار کربن از سوی مارکو بیزاری در سال ۲۰۱۸
- پیوستن به طرح Lion’s Share Fund در سال ۲۰۲۰ با هدف هدایت بودجههای تبلیغی به سمت فعالیتهای مرتبط با حمایت از حفاظت از محیطزیست، مقابله با بحرانهای تهدیدکننده رفاه و سلامت حیوانات، افزایش تنوع زیستی و انجام اقدامات پایدار مرتبط با محافظت از حیوانات
سؤالات متداول در رابطه با تاریخچه گوچی
گوچی یک شرکت مد لوکس ایتالیایی فعال در حوزه تولید کیفهای دستی، لباسهای آماده، پاپوشها، اکسسوریهای مختلف مثل ساعت، جواهرات، عطر، لوازم آرایشی لوازمالتحریر، اسباب و اثاثیه منزل و وسایل مرتبط با دکوراسیون منزل است.
کیفهای دستی، لباسهای آماده و عطرهای گوچی جزو محبوبترین و شناختهشدهترین محصولات این برند هستند
گوچی در چه سالی تأسیس شد
گوچی در سال ۱۹۲۱ در شهر فلورانس ایتالیا و به دست یک فرد فعال در حوزه تولید محصولات چرمی به نام گوچیو گوچی تأسیس شد. این برند اکنون یکی از بهترین برندهای دنیای مد و یکی از محبوبترین برندها برای عاشقان مد است.
[ad_2]
منبع
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating 0 / 5. Vote count: 0
No votes so far! Be the first to rate this post.